گروه : اجتماعی /

شناسه: 4528

06 اردیبهشت 1403 05:54

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس شورای حل اختلاف گلستان مطرح کرد صلح و سازش در بیش از ۵۰ درصد پرونده‌ها در شورای حل اختلاف استان گلستان

معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان با اشاره به صلح و سازش در بیش از ۵۰ درصد پرونده‌ها در شورای حل اختلاف استان گلستان گفت: با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف، ۱۱ پرونده ضرب و شتم به سازش طرفین ختم شد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم ، احمد جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره فعالیت‌های شورای حل اختلاف استان اظهار داشت: این پرونده‌ها از دادسرای گرگان به شعب ویژه صلح و سازش ارجاع شده بود که با پادرمیانی و تلاش صادقانه اعضای شورا، طرفین از شکایت خود صرف‌نظر کردند و رضایت دادند. 22 نفر در این پرونده‌ها درگیر بودند که اگر رضایت نمی‌دادند این پرونده‌ها باید برای سیر مراحل رسیدگی وارد دادسرا می‌شد.

وی یادآور شد: در راستای مواد 8 و 11 قانون شوراهای حل اختلاف و ماده 11 آئین‌نامه اجرائی شعب ویژه صلح و سازش شوراهای حل اختلاف در دادگستری‌ها و دادسراهای سراسر استان مستقر هستند.

عاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان با تاکید براینکه تمرکز این شعب بر صلح و سازش در پرونده‌هاست و نه صدور، گفت: آمارها نشان می‌دهد که بیش از 50 درصد پرونده‌هایی که به این شعب وارد می‌شوند، با سازش طرفین مختومه می‌شود.

ی افزود: پارسال بیش از 81 هزار پرونده وارد شعب این شورا شد که از این تعداد  52 هزار پرونده قابل سازش بود. 35 درصد پرونده‌های قابل مصالحه‌، با پادرمیانی اعضای شورا، با سازش طرفین ختم به خیر شد که نسبت به سال 94، حدود 3 درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان افزود: برای افزایش سازش پرونده‌ها در استان‌، با دستور رئیس کل دادگستری‌،  شعب ویژه سازشی در دادگستری‌ها و دادسراهای سراسر استان‌، فعال شده‌اند. این شعب به پرونده‌ها رسیدگی نمی‌کنند و تنها برای سازش پرونده‌هایی که قضات به آنان ارجاع می‌دهند، تلاش می‌کنند.

به گفته وی، سال گذشته 54 درصد پرونده‌هایی که قضات به این شعب ارجاع داده دادند، سازش شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو