گروه : اجتماعی /

شناسه: 4785

01 اردیبهشت 1403 12:43

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس‌کل دادگستری گلستان: پرونده‌‌های قتل در محاکم قضایی استان گلستان افزایش یافته است

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان گفت: با وجود کاهش ۶ درصدی ضرب و جرح عمدی در استان، شاهد افزایش پرونده‌‌های قتل در محاکم قضایی استان گلستان هستیم.

به گزارش قابوس نامه، به‌نقل از روابط‌عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان با بیان اینکه 24 قتل از ابتدای امسال تاکنون در استان به وقوع پیوسته، اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر این قتل‌ها بدون برنامه‌ریزی قبلی و به دنبال خشم آنی و ناتوانی در کنترل هیجان و عصبانیت، رقم خورده است.

وی افزود: با وود کاهش 6 درصدی ضرب و جرح عمدی و 8 درصدی تهدید، تعداد پرونده‌های قتل در استان نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر شده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد، آموختن مهارت‌های رفتاری و کنترل خشم یکی از نیازهای اساسی جامعه است که نیازمند برنامه‌ریزی و توجه متولیان امر است.

هاشمیان از برنامه‌های ویژه دادگستری برای ارتقای مهارت‌های رفتاری در سال 96 خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها)، آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی برای برگزاری دوره‌های آموزشی کنترل هیجان و خشم و آشنایی با عواقب قانونی برخی رفتارهای هیجانی در مدارس، مساجد و خانه‌های فرهنگ از جمله برنامه امسال دادگستری استان است.

هاشمیان افزود: در این طرح به صورت ویژه زندانیان، خانواده‌های آنان و افرادی که در کمپ‌های ترک اعتیاد به سر می‌برند هم دیده شده‌اند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان از تشکیل کارگروه کنترل و کاهش رفتارهای خشن در استان نیز خبر داد و گفت: این کارگروه در نخستین گام، بانک اطلاعاتی از افراد سابقه‌دار را جمع‌آوری و پایش آن‌ها را آغاز کرده است.

هاشمیان افزود: در نشست‌هایی که با روحانیان شیعه و سنی استان داشتیم نیز از آن‌ها برای کاهش جرائم در جامعه و ارتقای فرهنگ دینی افراد درخواست کمک کردیم.

رئیس کل دادگستری گلستان از خانواده‌ها نیز خواست: به فرزندان خود مهارت‌های کنترل خشم را بیاموزند تا هم خودشان به دردسر نیفتند و هم به دیگران آسیب نرسانند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو