گروه : اجتماعی /

شناسه: 4852

10 فروردین 1403 17:29

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس پلیس فتا استان گلستان: عامل انتشار محتوای غیراخلاقی در فضای مجازی دستگیر شد

مسئول پليس فتا استان از شناسايي و دستگيري فردي خبر داد كه در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي  اقدام به انتشار محتواي غير اخلاقي  مي‌نمود‌.

به گزارش قابوس نامه ب نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس فتا: سروان صاحبكاران در تشریح این خبر اظهار کرد:برابر وظايف ذاتي پليس فتا و در راستاي برخورد با عاملين و گردانندگان كانال‌ها ، گروه‌ها و بات‌هاي منتشر كننده فساد و فحشا در شبكه‌هاي اجتماعي‌، براساس رصد و پايش صورت گرفته فردي ناشناس با راه اندازی و مدیریت چند کانال و گروه در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي اقدام به انتشار تصاوير و فيلم‌هاي  مستهجن  و ترويج فساد و فحشا در سطح استان مي‌نمود كه موضوع جهت پيگيري و اقدام قضايي در دستور كار كارشناسان اين يگان قرار گرفت.
وی افزود: در ادامه تحقيقات با بهره‌گيري از روش‌هاي علمی و اطلاعاتی نهايتا ادمين اصلي كانال و گروه‌های مطروحه با چندهزار نفر عضو، مورد شناسايي قرار گرفته و با عنايت به تجميع نتايج حاصله و تجزيه و تحليل آنها فردي به هويت "م.ق" مورد شناسايي قرار گرفت.
مسئول فتا استان گلستان ادامه داد: حسب هماهنگي قضايي صورت گرفته با دادستان محترم دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان كردكوي متهم طی يک عمليات هماهنگ و غافلگيرانه پليسی دستگير  و يك  دستگاه گوشي تلفن همراه وي نيز  توقيف گرديد.
وي خاطرنشان كرد: ‌پس از انتقال متهم به مقر اين پليس نامبرده در مواجهه با ادله و مدارک غير قابل انکار نهايتا لب به اعتراف گشوده و ضمن اعتراف صريح به بزه ارتکابی عنوان داشت، ‌مديريت‌ كانال و گروه‌های مذكور در اختيار بنده مي‌باشد و از طريق گوشي تلفن همراهي كه در زمان دستگيري توقيف گرديد، كانال را مديريت مي‌كردم.
اين مقام انتظامي تصريح كرد: نامبرده هدف و انگيره خود از اين اقدام را صرفاً سرگرمي عنوان داشته و از عمل خود ابراز ندامت نمود كه در پايان پرونده به همراه ‌متهم مذكور به جهت تعيين تكليف قضايي به دادسرا اعزام و از آنطريق نامبرده طي قرار صادره آزاد گرديد.
سروان صاحبکاران گفت: با توجه به اینکه در قانون جرایم رایانه‌ای در خصوص انتشار محتوای مستهجن جرم انگاری شده و در مواد 14 و 15 قانون مذکور مجازات حبس تا دو سال زندان و 4 میلیون تومان جریمه درنظر گرفته شده لذا کاربران می‌بایست از انتشار محتوای مستهجن و مبتذل در فضای مجازی جدا خودداری نموده  و خانواده‌ها نیز  در این خصوص بر فعالیت فرزندانشان نظارت بیشتری داشته باشند.
مسئول پليس فتا استان در خاتمه از هموطنان درخواست کرد: شهروندان محترم در صورت مواجهه با هر گونه‌ مورد مجرمانه و یا نابهنجار و غیر اخلاقی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام نمایند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو