گروه : اجتماعی /

شناسه: 5056

29 فروردین 1403 03:04

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان: آب سدهای استان گلستان ۶۵ درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: هم‌اکنون ۲۸ میلیون متر مکعب از حجم سدهای گلستان پرآب است که نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم ؛علی نظری با اشاره وضعیت بارندگی و آب پشت سدهای استان اظهار داشت: آب پشت سدهای استان گلستان اوایل مهر 65 درصد از مدت مشابه پارسال کمتر شده است.

وی افزود: هم‌اکنون 28 میلیون متر مکعب از حجم سدهای گلستان پرآب است و ابتدای مهر پارسال حجم آب 14 سد  استان  81  میلیون متر مکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان با اشاره به بارندگی‌های اوایل مهر در گلستان تصریح کرد: در 10 روز نخست سال آبی جدید 30 میلیمتر باران بارید که این میزان 2 برابر مدت مشابه پارسال بود.

نظری با بیان اینکه سال آبی از مهر هر سال آغاز می‌شود، افزود: با وجود باران بیشتر در مهر ماه، در سال آبی 96- 95 میزان بارندگی‌ها  38 درصد از  سال آبی قبل کمتر بود.

وی اظهار کرد: استان گلستان 14 سد بزرگ و کوچک دارد که ظرفیت آنها حدود 300 میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: درصد تخصیص آب استان به بخش کشاورزی، 10 درصد شرب و 3 درصد نیز در بخش صنعت است و هر روز نیز تقاضا در این سه بخش افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با بیان این که استان گلستان دارای تنش آبی است، گفت: مردم باید بهینه مصرف کنند و ما نیز باید به عنوان امانت‌داران مردم سهم مردم را از بالادست در طرح‌ها و پروژه‌های کشور بگیریم و نیاز به کمک مردم نیز داریم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون 72 درصد آب‌های سطحی استان با ایجاد آب‌بندان‌ها و سدها و غیره مهار شده و با اقدامات سازه‌ای جدید قصد داریم بقیه آب‌های سطحی را نیز مهار کنیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو