گروه : اجتماعی /

شناسه: 5109

30 فروردین 1403 23:57

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در نشست نماینده رامیان و آزادشهر با خانواده جانباختگان معدن یورت مطرح شد؛ ما را تهدید می کردند تا مطالبات خود را پیگیری نکنیم

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی، روسای ادارات کار و تامین اجتمایی و بخشدار بخش مرکزی آزادشهر با خانواده جانباختگان معدن زمستان یورت آزادشهر در مهدیه وطنی های واقع در آزاشهر دیدار کردند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تیترآزاد، علیرضا ابراهیمی نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی، روسای ادارات کار و تامین اجتمایی و بخشدار بخش مرکزی آزادشهر با خانواده جانباختگان معدن زمستان یورت آزادشهر در مهدیه وطنی های واقع در آزاشهر دیدار کردند.

حسینی نماینده خانواده های جان باخته حادثه معدن یورت آزادشهر گفت: هر زمان خواستیم پی گیر حقوق از دست رفته همسران خود باشیم ما را تهدید کردند که مستمری شما قطع خواهد شد و شما اغتشاش گر شناخته شده و آینده شغلی فرزندانتان به خطر خواهد افتاد.

این نماینده ادامه داد: چند روز قبل از این حادثه متاسفانه همسران ما هشدارهای لازم در مورد وجود گاز متان دادند و هرگاه منزل می رسیدند سرفه های شدید میکردند و چشمهایشان قرمز شده بود اما مسئولان مربوطه آنان را تهدید به اخراج می کردند.

وی افزود: چند فرزند در این خانواده ها و برخی همسران این جانباختگان بیماریهای خاص دارند که ماهیانه مبلغ قابل توجهی برای درمان این بیماریها صرف می شود، همچنین یکی از همسران این جان باختگان باردار است و مشکلات خاص خود را دارد و متاسفانه مسئولان قول مساعدت دادند اما به هیچ یک از این مشکلات رسیدگی نکردند.

بعد از درد دلهای همسران جانباختگان معدن، ابراهیمی نماینده آزادشهر و رامیان در پاسخ به انها اظهار کرد: حتما نامه ای به دفتر حضرت آقا می نویسم و درخواست وقت ملاقات از ایشان میکنم.

qaboosnameh96

ابراهیمی ادامه داد: در خصوص شهید اعلام شدن این عزیزان، نامه ای با امضای تعداد زیادی از نمایندگان مجلس به دفتر مقام معظم رهبری فرستاده ام اما هنوز پاسخی از دفتر معظم له دریافت نکرده ام. انشا ا... اگر دیدار با رهبری انجام شود شما می توانید همانجا از ایشان درخواست کنید.

نماینده آزادشهر و رامیان افزود: با شورای شهر و مسئولین شهرستان رایزنی کرده ام و قرار شد یک میدان را با المان معدنچی مزین و به نام جانباختگان معدن زمستان یورت نامگذاری کنند. انشا ا... شورای جدید شهردار را سریعتر انتخاب کنند و به این موضوع بپردازند.

وی در خصوص پیگیری مقصران حادثه معدن گفت: بنده بسیار تلاش کردم تا هیچ مقدار از تقصیر حادثه به گردن معدنچیان نیفتد و گزینه، کارگران مقصر حادثه معدن آزادشهر هستند، از پرونده حذف شد و انشا ا... با بررسی کارشناسان مقصران حادثه اعلام خواهند شد.

ابراهیمی در خصوص کمک هزینه مسکن بیان کرد: تا امروز ظهر ۲۹ خانوده های معدنچیان جان باخته که در آزادشهر سکونت داشته اند کمک هزینه مسکن را دریافت کرده اند و مابقی تا چند روز دیگر پرداخت خواهد شد.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان ادامه داد: نظر بنده هم بر این است که پولها باید به سرپرست خانوار داده شود ، اما قانون این را نمی گوید و بنده سعی می کنم راجع به این موضوع رایزنی کنم.

وی در خصوص میزان حقوق کارگران معدن تصریح کرد: متاسفانه در قرار دادهایی که قبل از حادثه در مورد حقوق و مزایا با کارگران بسته شده، در حق آنان اجحاف شده است. بنابراین حقوق پرداختی به این خانواده ها در حال حاضر بین 900 هزار تومان تا یک میلیون و 200 هزار تومان می باشد. بنده سعی می کنم برای افزایش حقوق این عزیزان رایزنی کنم.

ابراهیمی در رابطه با اعلام روزی در تقویم بنام این عزیزان گفت: برای این درخواست شما نامه نگاری خواهم کرد و امیدوارم با آن موافقت شود.

نماینده آزادشهر و رامیان در پایان سخنانش گفت: به عنوان نماینده شما، پیشنهاد می کنم که برای خود یک وکیل بگیرید تا پیگیر مطالبات شما باشد و از هیچ تهدیدی نترسید و بر طبق قانون عمل کنید زیرا اگر پیگیری مطالبات را رها کنید فراموش خواهید شد.

qaboosnameh97

حسن قدیمی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال همسران جانباختگان معدن اظهار کرد: تا پایان مهرماه معوقه حقوق جانباختگان معدن به حساب دادگستری ریخته می شود.

qaboosnameh98

بعد از جواب قدیمی همسران جان باختگان اعتراض کردند که چرا باید به حساب دادگستری ریخته شود، در اینصورت بین ورثه تقسیم می شود و این پول برای فرزندانش هزینه نمی شود.

یکی از همسران جانباختگان گفت: پدر شوهرم مرا به خانه پدری فرستاده و الان با دو فرزندم در خانه ی پدرم زندگی می کنیم. اگر قرار است دولت کاری برای آینده فرزندان این جانباختگان کند، باید از هم پاشیدن خانواده جان باختگان جلوگیری کند، نه اینکه همه چیز را بین ورثه تقسیم کند.

در انتها هم خانواده ها درخواست های خود را مکتوب به آقای ابراهیمی دادند و وی قول داد که به آنها رسیدگی کند.

لازم به ذکر است؛ در این دیدار همسران جانباختگان معدن درخواست هایی از نماینده شهرستان داشتند که مهمترین آنها عبارت بود از:

- پیگیری برای دیدار با امام خامنه ای

- پیگیری برای مشخص شدن مقصران حادثه معدن و معرفی آنها

- پیگیری برای شهید اعلام شدن جانباختگان معدن

- نامگذاری یک میدان بنام معدنچیان و نصب المان معدنچی

- اعلام یک روز در تقویم بنام جانباختگان معدن زمستان یورت آزادشهر

- پیگیری مطالبات سالهای قبل همسرانشان

- پیگیری افزایش حقوق همسرانشان

اکثر همسران جانباختگان معدن از تقسیم شدن ۵۰ میلیون کمک هزینه خانه بین ورثه ناراحت بودند و می گفتند با پولی که به آنها می رسد نمی توانند مکانی را برای زندگی خود و فرزندانشان بگیرند.

برخی از بانوان حاضر در جمع قرارداد هایی آورده بودند که یا مدت نداشت و یا بعد از فوت همسرشان به آنها داده شده بود تا کار را قانونی جلوه دهند.

qaboosnameh99

qaboosnameh100

همچنین آنها اعلام کردند: یک نکته جالب در این قراردادها تاریخ و مدت قرار داد است. قرار داد سه ماهه از ۱ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت نوشته شده است که عملا ۲ ماه می شود و این بیانگر خیلی از مطالب است.

qaboosnameh101

qaboosnameh102

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو