گروه : اجتماعی /

شناسه: 5110

09 فروردین 1403 22:31

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

استاندار گلستان خبر داد گلستان استان هشتم کشور در پرداخت تسهیلات رونق تولید/ اختصاص 50 میلیارد تومان از محل تبصره 36 برای تقویت مباحث مرتبط با انرژی به گلستان

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال در جامعه، گفت: گلستان رتبه هشتم کشور در پرداخت تسهیلات رونق تولید را داراست و باید بانک‌های استان همکاری لازم را برای تسهیل در امر کارآفرینی داشته باشند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، حسن صادقلو در چهل و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: باید لیستی از بنگاه‌های اقتصادی که به دلیل معوقات بانکی به تملک بانک‌ها درآمده است، آماده شود تا در مورد آنها تعیین تکلیف شود.
وی افزود: با توجه به اینکه در کشور 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات به رونق تولید و 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی اختصاص یافته است، نیاز است شورای هماهنگی بانک‌های استان مغایرت‌ها بین بانک‌ها را مرتفع سازد و زمینه ارائه تسهیلات به متقاضیان را ایجاد کند.
صادقلو تصریح کرد: تاکنون 594 واحد تولیدی به بانک‌های استان معرفی شده‌اند و مبلغ 31 میلیارد و 400 میلیون تومان به 21 واحد تولیدی پرداخت شده و لازم است بانک‌ها برای بررسی و تسریع در پرداخت همکاری لازم را با متقاضیان داشته باشند.
وی یادآور شد: در سال جاری 50 میلیارد تومان از محل تبصره 36 برای تقویت مباحث مرتبط با انرژی به استان اختصاص یافته است که می‌توان از آن در جهت تقویت شهرک‌های صنعتی استفاده کرد.
استاندار گلستان تسهیلات رونق تولید را فرصتی برای تولیدکنندگان دانست و افزود: لیست افرادی که به بانک‌ها برای تکمیل پرونده و یا دریافت تسهیلات مراجعه نکرده‌اند مشخص شود و متقاضیان دیگر جایگزین شوند و از این امکان استفاده کنند.
صادقلو از بانک‌ها خواست تلاش کنند تا مشکلات تولید کنندگان مرتفع شود تا آنان در راستای افزایش تولید و اشتغال اقدام کنند.
همچنین در چهل و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان گزارشی از اقدامات کارگروه ارائه کرد و همچنین مشکلات 5 واحد تولیدی استان بررسی شد و با حضور استاندار گلستان، دستگاه‌های اجرایی مرتبط و مدیران عامل بانک‌ها دستوراتی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی صادر شد.

انتهای بیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو