گروه : اجتماعی /

شناسه: 5255

09 فروردین 1403 19:10

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

حهت مشارکت حداکثری انتخابات به تعویق بیفتد ؛ دلایل بی رمقی خبرنگاران گلستانی نسبت به انتخابات خانه مطبوعات

هنوز بیش از 70 خبرنگاری که در عرصه رسانه استان مشغول به فعالیت هستند عضو این خانه نیستند و طبعا به همین دلیل این انتخابات همه جانبه و مورد پسند همه خبرنگاران نیست و از درجه اعتبار ساقط است .

به گزارش قابوس نامه به نقل از گلستان ما؛ انتخابات خانه مطبوعات استان گلستان در حالی کمتر از ده روز دیگر برگزار می شود که نوعی بیحالی و خمودگی در بین اصحاب رسانه استان گلستان به چشم می خورد .

بعد از آغاز ثبت نام برای عضویت در هیات مدیره در حالیکه فقط دو روز به پایان ثبت نام باقی مانده فقط 10 نفر ثبت نام کردند که در میان آنها چهره های شاخص اصحاب رسانه استان گلستان به چشم نمی خورد .

نکته جالب این بود که عضو دو دوره گذشته هیات مدیره خانه مطبوعات علیرغم تمام انتقادهایی که به عملکردش وجود دارد مجددا ثبت نام کرده که این می تواند دلایل دیگری هم داشته باشد که در جای خود قابل بررسی است .

دلیل اصلی بیحالی خبرنگاران گلستانی نسبت به انتخابات خانه مطبوعات نگاه نادرست متولیان امر جهت ساماندهی این تشکل بر یک مبنای درست است ، بطوریکه هنوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان نتوانسته خبرنگاران واقعی را از خبرنگار نماها تمیز دهد و همه خبرنگاران واقعی بتوانند هنگام انتخابات خانه مطبوعات رای بدهند .

هنوز بیش از 70 خبرنگاری که در عرصه رسانه استان مشغول به فعالیت هستند عضو این خانه نیستند و طبعا به همین دلیل این انتخابات همه جانبه و مورد پسند همه خبرنگاران نیست و از درجه اعتبار ساقط است .

اینکه در هیات مدیره یک نماینده از خبرگزاری ها باشد اما خبرنگاران آن خبرگزاری نتوانند عضو خانه مطبوعات شوند و رای بدهند چه فایده ای دارد ؟

بهتر است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نسبت به تعویق این انتخابات اقدام کند چون اگر هیات مدیره ضعیف شکل بگیرد مجددا نصف مجمع عمومی می توانند درخواست انتخابات مجدد هیات مدیره بدهند و قطعا این کار انجام خواهد شد .

ضمن اینکه هیات مدیره ضعیف مورد قبول اصحاب رسانه واقعی استان قرار نخواهد گرفت و طبعا با انتقادات سنگینی مواجه خواهد شد.

qaboosnameh152

نویسنده :

نظرات
آرشیو