گروه : اجتماعی /

شناسه: 5387

29 اسفند 1402 07:16

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل هواشناسی گلستان خبر داد: افزایش ۶ درجه ای دما در گلستان/ ورود سامانه سرد از آخر هفته

مدیرکل هواشناسی گلستان از افزایش ۶ درجه ای دما در گلستان خبر داد و گفت: از اواخر هفته، استان تحت تاثیر سامانه سرد بارشی قرار می گیرد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری مهر نوربخش داداشی در رابطه با آخرین الگوهای پیشیابی هواشناسی در سطح گلستان اظهار کرد: دمای هوا به طور نسبی حدود ۶ درجه تا روز دوشنبه افزایش پیدا می‌کند و روز دوشنبه دمای هوا ازمرز ۳۰ درجه هم عبور می‌کند.

وی افزود: روز سه شنبه به تدریج سامانه کم فشار مدیترانه‌ای از غرب به استان نفوذ می‌کند و این سامانه سبب افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید در برخی از نقاط استان می‌شود.

داداشی ادامه داد: این شرایط جوی به مدت دو روز در استان ادامه دارد و استان را در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی گلستان اظهار کرد: از روز پنجشنبه سامانه بارشی سرد از عرض‌های شمالی به استان نفوذ می‌کند و این سامانه موجب کاهش بیش از ۱۰ درجه‌ای دما در استان می‌شود.

داداشی گفت: با ورود این سامانه بارش‌های مؤثر و خوبی در استان و نواحی شمالی کشور را در بر می‌گیرد واین شرایط به مدت سه روز ادامه دارد البته در مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ای هم شاهد ریزش برف خواهیم بود.

وی افزود: کشاورزان گلستانی توجه کنند تا روزچهارشنبه فرصت کشت و برداشت سویا را خواهند داشت.

انتهای پیام/

 

نویسنده :

نظرات
آرشیو