گروه : اجتماعی /

شناسه: 5533

29 اسفند 1402 12:17

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیر امور اراضی جهادکشاورزی گلستان:  ۱۴ اکیپ برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در گلستان تشکیل شد

مدیریت امور اراضی جهادکشاورزی گلستان گفت: ۱۴ اکیپ برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در استان تشکیل شد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم از گرگان، حسن خسروی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: ساخت و ساز‎های غیرمجاز یکی از موضوعاتی است که در امور اراضی استان گلستان با آن رو به رو هستیم.

وی با بیان اینکه هر گونه ساخت و ساز تحت هر شرایطی مگر با کمیسیون ماده تبصره یک در خارج از بافت‎های روستایی و طرح‎ هادی، غیرقانونی است، گفت: براساس موافقت اصولی که صادر شده، باید موافقت کارگروه امور زیربنایی استان را نیز اخذ کند.

مدیریت امور اراضی جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: فرمانداران و بخشداران تحت هیچ شرایطی اجازه دادن مجوز ساخت و ساز در خارج از بافت‎های روستایی و شهری را ندارند.

خسروی با بیان اینکه 15 طرح جامع و 15 طرح هادی در استان گلستان به تصویب شورای عالی شهرسازی قرار گرفته است، افزود: حفظ کاربری کشاورزی و اراضی ملی جزء مسائل کلان ملی است و انتظار داریم همه مجموعه‌ها به ویژه رسانه‎های جمعی و فعالان محیط‎زیست در این مسیر  نقش‌آفرینی کنند.

خسروی با بیان اینکه خرد شدن اراضی کشاورزی یکی از معضلات ما در استان به شمار می‎رود، افزود: به ازای هر هکتار که از اراضی خارج می‎شود 5 تا 6 تن محصول را از دست می‎دهیم و چندیدن نفر نیز از چرخه اشتغال خارج می‎شوند.

وی یادآور شد: در بخش‎های اقتصادی اگر بخواهیم شغل ایجاد کنید باید 200 تا 300 میلیون تومان هزینه کرد اما در بخش کشاورزی با هزینه‎ای بسیار کمتر می‎توان اشتغال ایجاد کرد.

مدیریت امور اراضی جهادکشاورزی گلستان با بیان اینکه 90 درصد مواد اولیه صنایع غذایی در بخش کشاورزی ضعیف کشور تولید می‎شود، افزود: انتظار داریم در بخش کشاورزی بیشتر سرمایه‎گذاری شود تا بتوانیم به ضریب اشتغال کشور نیز دست یابیم.

خسروی افزود: تبصره یک ماده یک که مربوط به طرح‎ها و صنایع و برداشت‎های شن و ماسه و خاک در طی 11 سال گذشته  2 هزار و 18 متر بوده که بالغ بر یک هزار و 251 هکتار شامل می‎شود.

وی افزود: در استان گلستان بیشتر اقدامات پیشگیرانه حفظ اراضی کشاورزی از سال 1392 به بعد شروع شده به گونه‎ای که در سال 1392 تا 1393 توانستیم یک‌هزار و 107 مورد شناسایی کاربری غیر مجاز را داشتیم.

مدیریت امور اراضی جهادکشاورزی گلستان یادآور شد: در سطح استان گلستان با هماهنگی‎هایی که انجام شده سبب شده که تقریبا به نقطه تثبیت در حفظ اراضی کشاورزی برسیم و ساخت‎ وسازهای غیرمجاز ما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

خسروی افزود: به ازای هر گشت 15 هزار هکتار را در سطح استان پوشش می‎دهیم و در کل استان 14 اکیپ را به این منظور بکارگیری کردیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو