گروه : اجتماعی /

شناسه: 5556

05 اردیبهشت 1403 15:17

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل محیط زیست گلستان:  جاده کمربندی برای حفاظت از پارک ملی گلستان در حال احداث است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: برای حفظ و حراست, پارک ملی گلستان, جاده کمربندی از شهرستان کلاله به آشخانه در حال احداث است.

به گزارش به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم, امیر عبدوس, ظهر امروز در مراسم آیین نکوداشت 60 سال حفاظت از پارک ملی گلستان در سالن همایش پارک ملی گلستان اظهار داشت: جاده فعلی پارک ملی گلستان از بدو تاریخ پارک ملی, با عرض مناسب و با کنترل سرعت برای کاهش آسیب به تفرجگاه، وجود داشته است.

مدیرکل محیط زیست گلستان افزود: پس از سیل در سال 82 و تخریب این جاده, احداث جاده جدید با عرض بیشتر, بدون گاردیل سبب شد تا مردم برای تفریح و اسکان به همه تفرجگاه پارک ملی دسترسی پیدا کنند و این موضوع در آسیب این پارک تاثیرگذار باشد.

عبدوس تصریح کرد: قرار است جاده‌ای به عنوان کمربندی از مسیر کلاله به آشخانه احداث شود که در حال حاضر در حال احداث است و وسایل نقلیه سنگین که قصد تفریح ندارند از این مسیر گذر خواهند کرد و جاده فعلی به عنوان جاده تفریحی و با سرعت مطمئنه وسایل نقلیه در روز, 60 کیلومتر در ساعت و شب, 50 کیلومتر رانندگی کنند.

مدیرکل محیط زیست گلستان تاکید کرد: در استان گلستان 150 محیط بان فعالیت دارند که از این تعداد, 45 محیط‌بان در حوزه پارک ملی گلستان از عرصه‌های طبیعی حفاظت می‌کنند.

عبدوس یادآور شد: پارک ملی گلستان به وسعت 92 هزار هکتار, جزء جنگل های هیرکانی شمال کشور و در منتهی الیه شمال شرق گلستان واقع است و در سال 1336 ,تحت حفاظت محیط زیست کشور قرار گرفت و امروز شصتمین سال حفاظت این پارک جشن گرفته می‌شود. دارای 69 گونه پستاندار و 159 گونه پرنده و 24 گونه خزنده می باشد.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان گفت: پارک ملی گلستان حد فاصل دو اکوسیستم متفاوت استپی و جنگل‌های هیرکانی قرار گرفته و دارای تنوع زیستی فوق العاده‌ای است.

انهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو