گروه : اجتماعی /

شناسه: 5765

29 اسفند 1402 10:50

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

هشدار پلیس فتا گلستان در خصوص نفوذ به رایانه ها و گوشی های تلفن همراه از طریق فیلتر شکن ها

سرپرست پلیس فتا گلستان در خصوص نفوذ به سیستم های رایانه ای و گوشی های تلفن همراه از طریق نرم افزارهای فیلتر شکن و سرقت اطلاعات کاربران هشدار داد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از ایسنا، سروان وحید صاحبکاران اظهار کرد: طی روزهای اخیر، بسیاری از کاربران فضای مجازی با توجه به فیلتر شدن برخی از شبکه های اجتماعی به جستجوی نرم افزارهای فیلترشکن می پردازند. در این میان سودجویان و مجرمین فضای مجازی اقدام به نشر بدافزارهایی با نام فیلترشکن می کنند که با نصب و استفاده از این بدافزارها آسیب های جدی به گوشی همراه و اطلاعات کاربران وارد می شود.

وی افزود: برابر گزارش های واصله از شهروندان گلستانی، اخیرا پیامکی برای برخی مخاطبان تلفن همراه ارسال شده که در این پیامک کاربر تشویق به دانلود فیلترشکن با نام یکی از کانالهای معاند و مخالف نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود که در صورت فعال کردن لینک مذکور گوشی تلفن همراه فرد آلوده و ضمن آسیب رساندن به دستگاه، پیامک هایی به صورت اتوماتیک برای مخاطبین وی ارسال و آنها را نیز تشویق به نصب این نرم افزارهای جعلی و آلوده می کند.

سرپرست پلیس فتا گلستان تصریح کرد: هم استانی های محترم باید دقت داشته باشند که بسیاری از نرم افزارهای فیلترشکن از سوی افراد مجرم یا هکر طراحی و برای کاربران ارسال می شود که پس از نصب و اجرای آن به راحتی به اطلاعات گوشی و رایانه فرد دسترسی پیدا کرده و امکان بررسی و کنترل کلیه فعالیت های اینترنتی و دریافت اطلاعات شخصی مانند تصاویر، فیلم و شماره تلفن کاربر را خواهند داشت.

انتهای پیام

نویسنده :

نظرات
آرشیو