گروه : اجتماعی /

شناسه: 6078

01 اردیبهشت 1403 03:20

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

تصادفات منجر به فوت در گلستان ۹ درصد کاهش یافت

فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به کاهش ۹ درصدی تصادفات منجر به فوت در استان گفت: در ۱۱ ماه نخست تعداد جان باختگان تصادفات درون شهری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، سردار علی اکبر جاویدان صبح امروز در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی با بیان اینکه کاهش حوادث رانندگی و ارتقای فرهنگ ترافیک با همت همگانی میسر است، اظهار داشت: اجتماعی کردن فرهنگ پیشگیری از سوانح رانندگی یک ضرورت است.

فرمانده انتظامی استان گلستان افزود: موثرترین راهکار کاهش تصادفات و سوانح رانندگی، فرهنگ سازی رفتار ترافیکی و آموزش فرهنگ ترافیک است.

وی با تاکید بر اینکه اجتماعی سازی فرهنگ پیشگیری از سوانح رانندگی یک ضرورت است، اظهار داشت: اگر برنامه‌های مدون و هدفمندی به مرحله اجرا گذاشته شوند، از گسترش بسیاری از رفتارهای پرخطر ترافیکی جلوگیری خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان گلستان با تاکید بر آموزش فرهنگ ترافیک به خصوص در سطح مدارس و آموزشگاه ها تصریح کرد: دانش آموزان سفیران بسیار خوبی در حوزه ترافیک هستند و آموزش دادن به آنان می تواند نسلی قانونمند و قانونمدار در حوزه ترافیک را پرورش دهد.

وی با بیان اینکه کار در حوزه فرهنگ ترافیک یک کار گروهی و جمعی است، متذکر شد: ارتقای فرهنگ ترافیک با تلاش‌های مضاعف، احساس مسئولیت و همت همگانی میسر است.

فرمانده انتظامی گلستان با بیان اینکه انتظار نقش‌آفرینی از پلیس  به تنهایی در این حوزه شایسته نیست، اظهار داشت: آموزش ضامن ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه است و همه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط باید در حوزه آموزش ترافیک نقش‌آفرینی کنند.

وی به آمار تصادفات درون شهری 11 ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته میزان تصادفات منجر به فوت درون شهری استان 9 درصد و تعداد جان باختگان در مقایسه مدت مشابه سال قبل 8 درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی گلستان عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم را از جمله عوامل اصلی وقوع تصادفات اعلام و خاطر نشان کرد: 43 درصد کشته شدگان تصادفات درون شهری راکب و ترک‌نشین موتورسیکلت و 46 درصد آن نیز عابران پیاده بودند و در مجموع 89 درصد جان باختگان درون شهری گلستان را راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو