گروه : اجتماعی /

شناسه: 6697

10 فروردین 1403 11:22

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

از جزئیات رسیدگی به پرونده زمستان یورت چه خبر؟

رییس دادگستری کل استان گلستان آخرین جزئیات از روند رسیدگی به پرونده معدن زغال سنگ زمستان یورت شهرستان آزادشهر در شرق استان گلستان را بیان کرد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان گفت: براساس اعلام نظر هیات کارشناسی در رابطه با این حادثه، هشت نفر از جمله 2 نفر از مدیران کل استان مقصر شناخته شدند.

وی اظهار داشت: پرونده هایی که متخلفان آنها مدیران ادارات هستند بر اساس قانون باید در مرکز استان رسیدگی شود و بر این اساس پرونده معدن زمستان یورت در گرگان رسیدگی می شود.

وی ادامه داد: پس از اعلام نخستین نظر کارشناسی در سال گذشته، یکی از طرفین پرونده در مهلت قانونی به این نظر اعتراض کرد و پرونده برای اعلام نظر به هیئت کارشناسی سه نفره، سپرده شد.

هاشمیان در پاسخ به علت طولانی شدن زمان رسیدگی به این پرونده گفت: پس از حادثه، ایمن سازی تونل محل انفجار زمان زیادی برد و همین امر سبب معطلی گروه کارشناسی برای ورود به تونل، طولانی شدن اعلام نظر کارشناسی و اطاله رسیدگی به پرونده شده است.

رییس دادگستری کل گلستان یادآور شد: دیه و تمامی حقوق خصوصی خانواده های جانباختگان پرداخت شده و پرونده از جنبه عمومی جرم در حال رسیدگی است.

وی بار دیگر به مردم استان و خانواده های کارگران آسیب دیده در این حادثه اطمینان داد که دادگستری با دقت این پرونده را بررسی و با مقصران حادثه در هر جایگاه و مقامی که باشند بدون اغماض برخورد می کند.

معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر 13 اردیبهشت پارسال منفجر شد که بر اثر این حادثه 43 نفر از کارگران معدن جان باختند.

انتهای پیام /

نویسنده :

نظرات
آرشیو