گروه : اجتماعی /

شناسه: 6773

31 فروردین 1403 05:48

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

جریمه ۶۵ میلیارد ریالی ۲ واحد متخلف تولید آرد در استان گلستان

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گلستان گفت: ۲ واحد تولیدی آرد به علت تخلف عرضه خارج از شبکه گندم امانی، شناسایی و ۶۵ میلیارد و ۴۳۳ میلیون و۶۰۰هزار ریال جریمه شدند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان، علی اصغر اصغری اظهار داشت گفت: بازرسان این سازمان با نظارت دقیق بر عملکرد واحدهای تولیدی در سراسر نقاط استان با هرگونه تخلفات احتمالی مطابق قانون برخورد خواهند کرد.

وی افزود: در پی گزارشات دریافتی ستاد خبری سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مبنی بر بروز تخلفات احتمالی تعدادی از واحدهای تولید کننده آرد در سطح استان تیمی از بازرسان برای رسیدگی و بررسی موارد مطروحه اعزام و پس از بررسی‌های به عمل آمده تخلف عرضه خارج از شبکه گندم امانی 2 واحد تولیدی آرد شناسایی و محرز شد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: پس از بررسی‌های انجام شده و احراز تخلف عرضه خارج از شبکه 5 میلیون و234 هزار و 688 کیلو گرم گندم امانی دولت، پرونده تخلفات این واحدها به ارزش ریالی 65 میلیارد و 433 میلیون و600هزار ریال تشکیل و برای صدور رای نهایی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

اصغری همچنین با بیان اهمیت این موضوع از مدیران واحدهای تهیه و توزیع آرد در سراسر استان خواست تا با رعایت موضوعات بهداشتی و سلامت محصول نهایی در تولید آرد مناسب و باکیفیت که رابطه مستقیم با تهیه نان مرغوب به عنوان قوت اصلی مردم را دارد کوشا بوده و شرکت‌های تهیه و توزیع کننده گندم را موظف به رعایت چهارچوب موازین قانونی دانست.

وی با اشاره به حضور احتمالی برخی از سودجویان و دلالان خرید و فروش گندم در سطح بازار از برخورد قاطعانه با خاطیان این عرصه خبر داد و خروج هر گونه گندم امانی دولتی بدون داشتن حواله از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی را ممنوع دانسته و افزود: در صورت فروش غیرقانونی گندم و مشاهده تخلف عرضه خارج از شبکه برابر قانون با واحدهای خاطی برخورد خواهد شد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گلستان، استفاده از گندم و آرد با قیمت و کیفیت مناسب، توجه بیشتر به موضوع آموزش تولیدکنندگان و همکاری مردمی در امر تخلف‌یابی از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات 124 را از راهکارهای اصلی کاهش تخلفات اعلام کرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو