گروه : اجتماعی /

شناسه: 6961

01 اردیبهشت 1403 14:59

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

استاندار گلستان: با دستگاه‌های اجرایی که در مصرف برق صرفه‌جویی نکنند برخورد می‌شود

استاندار گلستان با اشاره به اینکه ۲ نیروگاه برق مقیاس کوچک در رامیان و مراوه‌تپه به بهره‌برداری رسیده و پیگیر احداث نیروگاه در دیگر شهرستان‌ها هستیم، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان گلستان که در مصرف برق صرفه‌جویی نکنند خاموشی برای آنها اعمال می‌شود.

به گزارش قابوس نامه به‌نقل از روابط‌عمومی استانداری گلستان، سیدمناف هاشمی در بازدید سرزده از شرکت توزیع نیروی برق استان که غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز حضور داشت، با تاکید بر اینکه مدیریت در مصرف برق بهترین راه صرفه‌جویی است، اظهار داشت: این صرفه‌جویی باید در ادارات و محل زندگی نهادینه و به عنوان یک فرهنگ به آن نگاه شود.

وی افزود: اگر مردم در میزان مصرف تنها 5 درصد صرفه‌جویی کنند، می‌توان کمبود نیروهای برق و آب کشور را جبران کرد.

استاندار گلستان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی یکی از بخش‌های پرمصرف برق هستند، خاطرنشان کرد: برای همین منظور اقدام به جابه‌جایی ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی استان کردیم که پیک مصرف را حداقل تا یک‌ساعت به تأخیر بیندازد و شرایط را برای تأمین برق مشترکان خانگی فراهم کند.

هاشمی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی استان ملزم هستند در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، یادآور شد: در صورتی که دستگاه‌ها رعایت نکنند با آنها برخورد شده و خاموشی برای آنها اعمال می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان  گلستان نیز درباره نیروگاه‌های خورشیدی و ظرفیت‌های استان اظهار داشت: اخیرا در ارتباط با این موضوعات سرمایه‌گذاران مختلف داخلی و خارجی مراجعه کردند و در حال بررسی شرایط هستیم.

نصیری گفت: همچنین 2 نیروگاه برق مقیاس کوچک نیز در شهرستان‌های رامیان و مراوه‌تپه به بهره‌برداری رسیده و با توجه به وضعیت استان در حال بررسی احداث این نیروگاه‌ها در شهرهای دیگر هستیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو