گروه : اجتماعی /

شناسه: 7708

30 فروردین 1403 12:59

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان : شبکه های غیر بومی بستر وقوع جرایم فضای مجازی را باز کرده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گفت: متاسفانه سرورهای شبکه های اجتماعی در کشور نیست، افراد در بسیاری از موارد قابل ردیابی نیستند و این راه را برای افرادی که قصد سوء استفاده دارند باز می کند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گلستان ما ، حجت الاسلام مهدی قاسمی  درباره وقوع جرایم فضای مجازی به ویژه اینستاگرام اظهار کرد: متاسفانه سرورهای اکثر این شبکه ها در کشور نیست و افراد در بسیاری از موارد قابل ردیابی نیستند، و این راه را برای افرادی که قصد سوء استفاده دارند باز می کندو آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها فراوانی را در جامعه بوجود می آورد.

وی ادامه داد: متاسفانه اکثرا فضایی که در این شبکه ها وجود دارد قابل کنترل هم نیست در بسیاری موارد این یک آسیب است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان تصریح کرد: راهکاری که بخواهیم برای پیشگیری از این جرایم در فضای مجازی از آن بهره بگیریم، به طور یقین راهکار برای شناسایی افراد نمی تواند باشد زیرا این امکان در اختیار ما نیست بنابراین بهترین بحث فرهنگ سازی در جامعه است.

وی بیان کرد: باید فرهنگ استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را در بین خانواده ها بوجود آید. اول اینکه خانواده ها نباید با این فضا بیگانه باشند تا بتوانند بر نحوه استفاده فرزندان خود نظارت کنند و این بسیار ضروری است و دوم اینکه فرزندان خود را درمسیر درست همراهی کنند.

قاسمی خاطرنشان کرد: فضای مجازی یک وسیله و چاقوی دولبه است که هم می توانیم استفاده مثبت داشته باشیم و هم می تواند ما را به لبه پرتگاه بکشاند لذ باید شیوه درست استفاده از آن را فرا بگیریم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان با باشاره به کارگروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی استان گفت: این کارگروه در معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تشکیل شده است با همکاری مجموعه های مرتبط در حال فعالیت است اما بیشترین کار باید برعهده نهادهای فرهنگی باشد که نحوه استفاده از این فضا را آموزش دهند و مسائل دینی را در جامعه گسترش دهند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو