گروه : اجتماعی /

شناسه: 7948

29 اسفند 1402 08:57

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

تعویض دفترچه بیمه در شهرهای سیل‌زده رایگان است

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه یک میلیون نفر از مددجویان کمیته امداد امروز به بیمه سلامت پیوستند از تعویض رایگان دفترچه بیمه در شهرهای سیل‌زده تا پایان خردادماه جاری خبر داد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری فارس ، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی اداره کل بیمه سلامت استان گلستان از انعقاد تفاهم نامه سازمان بیمه سلامت با کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد و اظهار کرد: این تفاهمنامه با هدف پوشش بیمه پایه مددجویان کمیته امداد در قالب بیمه سایر اقشار توسط بیمه سلامت منقعد شده است.

وی این اتفاق را گامی موثر در راستای ارائه خدمات بیمه درمانی به مددجویان دانست و تصریح کرد: یکی از برنامه‌های پنجم توسعه این است که همه صندوق‌های بیمه درمانی که ۱۷ صندوق در کشور را شامل می‌شود در بیمه خدمات درمانی ادغام شوند و بیمه سلامت شکل بگیرد این اتفاق در سال 1390 شکل گرفت اما صندوق های بزرگ از آن استقبال نکردند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان افزود: صندوق بیمه کمیته امداد ۳ میلیون بیمه شده در سطح کشور دارد که از این تعداد ۲ میلیون نفر در روستاها بودند که زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و یک میلیون نفر جمعیت شهری بالای ۲۰ هزار نفر نیز امروز به بیمه سلامت پیوستند.

وی از راه اندازی «سامانه امید» خبر داد و گفت: اطلاعات تمام بیمه شدگان شهری و روستایی در این سامانه ثبت شده است اطلاعات این سامانه کامل است به طوری که ۹۵ درصد صحت آن قابل تأیید قرار گرفت، با لینک به ثبت احوال هماهنگی شد تا ارائه خدمات ثابت و سیار در بیمارستان‌های صحرایی و مراکز درمانی در مناطق سیل زده به نحو مطلوب انجام شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان بیان کرد: کسانی که در جریان سیل دفترچه بیمه خود را از دست دادند نیازی به صدور دفترچه المثنی ندارند و فقط تعویض دفترچه ساده برای آنها صورت می‌گیرد.

حسینی با بیان اینکه تا پایان خردادماه جاری تعویض دفترچه بیمه در شهرهای سیل زده رایگان شده است، افزود: تمام مراکز و دفاتر پیشخوان در مناطق سیل زده فعال هستند و هیچ مشکلی برای صدور دفترچه وجود ندارد.

وی ادامه داد: در گمیشان، خواجه نفس و سیمین شهر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در سیستم ما دفترچه بیمه روستاییان استفاده می‌کنند که خدمات آنها به صورت رایگان است، حتی اگر افرادی بیمه نشده باشند یا دفترچه بیمه نداشته باشند ما آنها را به طور رایگان بیمه می‌کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان گفت: در آق قلا و روستاهای آن منطقه 200 مجوز به دانشگاه علوم پزشکی دادیم تا افرادی که در این منطقه تقاضای بیمه شدن داشته باشند و فرم مد نظر را به تأیید کمیته امداد شهرستان برسانند تا سقف ۲۰۰ نفر می‌توانیم زیر پوشش بیمه سلامت قرار دهیم.

حسینی با بیان اینکه جای فرماندهی واحد در زمان حوادثه به ویژه وقوع سیلاب در حوزه سلامت خالی بود، گفت: پیشنهاد می‌کنیم که رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان فرماندهی حوزه سلامت را به عهده بگیرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو