گروه : اجتماعی /

شناسه: 8172

10 فروردین 1403 19:54

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

تعمیر رایگان ۱۵۰۰ وسیله خانگی مردم سیل‌زده به دست اکیپ‌های مهارت

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر در استان از آموزش‌های مهارتی برخوردار شدند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، سیدعلیرضا حسینی‌طلب امروز در نشست خبری با بیان اینکه اعزام اکیپ‌های مهارت به مناطق سیل‌زده برای نخستین بار در استان گلستان انجام شد، اظهارداشت: پس از فروکش کردن سیلاب اکیپ‌های مهارت از 5 فروردین تا 29 اردیبهشت در مناطق سیل‌زده آق‌قلا، گمیشان و بخش‌هایی از گنبدکاووس مستقر شدند و در این مدت توانستند یک‌هزار و 582 وسیله و لوازم خانگی را که دچار خسارت شده بود، به صورت رایگان تعمیر و تحویل مردم دهند.

وی افزود: همچنین افرادی از استان‌های مازندران، خراسان رضوی، سمنان و زنجان نیز برای کمک به تعمیر لوازم خانگی و خودروهای مردم سیل‌زده به استان آمده بودند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه مدرک‌گرایی و دانشگاه‌گرایی یکی از معضل‌های بزرگ در جامعه است، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی نهضت مهارت‌آموزی در جامعه با توجه به شعار امسال و برنامه‌های رونق تولید، امری ضروری است.

وی فقدان مهارت را یکی از دلایل عدم اشتغال جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دانست و گفت: براساس آمار رسمی نرخ بیکاری بین تحصیل‌کردگان دانشگاهی بیشتر از سایرین است.

حسینی‌طلب به سرانه آموزش‌های مهارتی در استان اشاره و ابراز کرد: در فاصله سال‌های 93 تا 98 سرانه آموزش‌های مهارتی در استان از 11.6 درصد به 15.34 درصد جمعیت فعال افزایش یافته است. هرچند در این مدت تعداد مربیان ما در بخش دولتی از 228 نفر به 140 نفر و در سه ماهه نخست امسال نیز به 133 نفر رسید.

وی آماری هم از رشد تعداد مهارت‌آموختگان در استان ارائه داد و گفت: در سال 93 تعداد کل مهارت‌آموختگان در استان 23 هزار و 500 نفر بود که در سال 96 این تعداد به 29 هزار نفر و سال گذشته به 32 هزار و 600 نفر افزایش یافت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه برنامه امسال هم آموزش حدود 32 هزار نفر است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 10 هزار و 600 نفر در استان از آموزش‌های مهارتی برخوردار شدند.

وی همچنین از اجرای 131 برنامه در هفته ملی مهارت خبر داد و افزود: از این تعداد 22 برنامه شاخص و محوری است که در سراسر استان برگزار می‌شود. افتتاح آموزشگاه‌های آزاد، مرکز مشاوره مهارت آموزی در دانشگاه‌ها، برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی ویژه اتباع و غیره از برنامه‌های مهم در هفته ملی مهارت است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو