گروه : اقتصادی /

شناسه: 1187

05 اردیبهشت 1403 07:52

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل شیلات گلستان: تولید میگو در استان گلستان ۷۰ درصد افزایش می‌یابد

مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: برداشت میگو از سطح ۴۰۰هکتاری سایت پرورشی گمیشان استان گلستان آغاز شد.

به گزارش قابوس نامه؛ جواد قدس علوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم  با اشاره به آغاز برداشت میگو در استان گلستان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال 1200 تن میگو در استان گلستان تولید شود که نسبت به پارسال که 715 تن بود 70 درصد افزایش تولید داریم.

وی تاکید کرد: از نظر سطح هم افزایش 50 درصدی سطح کشت را داشته‌ایم که از 270هکتار در سال گذشته به 400هکتار رسیده است.

مدیرکل شیلات استان گلستان درباره مراکز نگهداری و فرآوری میگو هم گفت: 5 مرکز سردخانه و عمل‌آوری در شهرهای کردکوی، بندرگز و بندرترکمن این میگوها را آماده توزیع و صادرات می‌کنند.

وی تاکید کرد: آب مناسب و غذای مناسب ضریب تبدیل غذایی را از مقدار کشوری نیم کیلو کاهش داده و یک کیلوگرم غذادهی، یک کیلوگرم میگو تولید شد در حالی که در کشور این میزان 1.5 تا 1.6 کیلوگرم غذادهی است.

مدیر کل شیلات گلستان درباره اشتغالزایی این طرح هم گفت: بیش از 600 نفر مشغول کار در مراحل مختلف تولید و بسته بندی میگو هستند که افزایش 50 درصدی اشتغال را نسبت به سال گذشته است.

قدس علوی درباره وزن میگوهای تولیدی در گلستان هم گفت: میگوهای تولیدی وزنی معادل 15.5 تا 16 گرم است که یک گرم افزایش وزن نسبت به پارسال داشته است.

مدیر کل شیلات گلستان تصریح کرد: پیش بینی می‌شود بیش از 80 درصد میگوهای استان گلستان به کشورهای دیگر صادر شود که 5.5 میلیون دلار ارزآوری داشته باشد و رنگ صورتی میگوهای استان آن‌ها را بازارپسند کرده است.

وی با اشاره به طرح‌های شاخص تحول‌زای اقتصادی شیلات گلستان در راستای اقتصاد مقاومتی، گفت: شیلات استان همسو با سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی در کشور به منظور تامین امنیت غذایی و تولید محصولات راهبردی پروژه هایی همچون پرورش میگوی گمیشان، پرورش ماهیان خاویاری، پرورش ماهی در قفس و پرورش ماهی با استفاده دو منظوره از آب چاه‌های کشاورزی را معرفی کرده است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو