گروه : اقتصادی /

شناسه: 1653

09 فروردین 1403 13:26

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس صنعت و معدن گلستان: ۲۱۵ واحد تولیدی استان گلستان تسهیلات حمایتی دریافت کردند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱۵ واحد تولیدی استان گلستان بیش از ۲۷۷ میلیارد تومان تسهیلات از محل طرح رونق تولید دریافت کرده‌اند.

به گزارش قابوس نامه، تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان نوشت؛ حسینقلی قوانلو در بیست و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان اظهار داشت: با توجه به پرداخت حدود 178 میلیارد تومان تسهیلات به 193 واحد تولیدی استان از محل دیگر منابع بانک‌ها در این مدت، در سال 95 بانک‌های استان در مجموع به 408 واحد تولیدی بیش از 455 میلیارد تومان تسهیلات اعطاء کرده‌اند.

وی با اشاره به معرفی 937 واحد و طرح تولیدی گلستان به بانک‌های استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید، افزود:  خوشبختانه با تلاش همه اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، وضعیت استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید در سطح کشور مطلوب بوده و هم‌اکنون در این بخش گلستان پس از استان‌های فارس، لرستان، اصفهان و گیلان در رتبه پنجم قرار دارد.

قوانلو گفت: اگر بتوانیم براساس پیش‌بینی‌هائی که از قبل داشته‌ایم حدود 500 میلیارد تومان تسهیلات از محل طرح رونق تولید به واحدهای تولیدی استان پرداخت کنیم و در بین 10 استان برتر در پرداخت این تسهیلات قرار بگیریم، موفقیت خوبی کسب کرده‌ایم و مشکل بسیاری از واحدهای تولیدی استان را رفع کرده‌ایم.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان همچنین گفت: گروه ویژه‌ای که به منظور رصد توزیع تسهیلات رونق تولید در استان تشکیل شده، به صورت هفتگی کار نظارت و پایش واحدهای معرفی شده به بانک‌ها را انجام می‌دهند و تاکنون نیز از 40 واحد بازدید کرده‌اند که براساس گزارش این گروه از محل اجرای این طرح و ارائه تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان، تا کنون 179 نفر به اشتغال حوزه تولید افزوده شده که 166 نفر آن‌ها بیمه شده‌اند.

قوانلو افزود: همچنین ظرفیت تولید در 31 واحد تولیدی نیز افزایش یافته که نشان دهنده موفقیت این طرح است.

در این جلسه مشکلات واحدهای تولیدی تخته شهید باهنر، رشد دانه گرگان، صدف کوهی فرخنده، گلپوش، آب نمای گلستان و اخوت نصر طرح و پس از بررسی، دستورات لازم برای رفع مشکلات آن‌ها توسط استاندار گلستان صادر شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو