گروه : اقتصادی /

شناسه: 1722

05 اردیبهشت 1403 04:14

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون عمرانی استاندار گلستان:  کارگروه تخصصی کاهش هزینه‌های ساختمان در استان گلستان تشکیل می‌شود

معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: در راستای کاهش هزینه‎های ساختمان، کارگروهی با همکاری سازمان نظام مهندسی، بخش خصوصی، انبوه‌سازان مسکن و ساختمان گلستان و امور عمرانی استانداری گلستان تشکیل می‌شود.

به گزارش قابوس نامه، به نقل از تسنیم، رضا مروتی عصر امروز در دوازدهمین نشست گفت‌و‎گوی دولت با بخش خصوصی به راه‎اندازی کارگروه مشترکبین بخش خصوصی، دولت و انبوه‎سازان تاکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم در راستای کاهش هزینه‎ها بتوانیم در یک کارگروه 4 نفره مشتکل از سازمان نظام مهندسی، بخش خصوصی، انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان و امور عمرانی استانداری گلستان، در راستای کاهش هزینه‎های ساختمان به نتایجی قابل قبولی برسیم.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات ساخت و ساز به علت این است که افرادی که  تخصص این کار را ندارند به این حوزه ورود پیدا کردند، افزود: باید به مسائل ساخت‌و‌ساز به صورت صنفی نگاه کنیم.

معاون عمرانی استانداری گلستان با بیان اینکه افرادی که بنگاه‎داری و معاملات ملکی می‎کنند شاهد هستیم که دستی در ساخت و ساز دارند، تصریح کرد: صنعت ساختمان را باید به مرور به دست اهلش بسپاریم و در این راستا باید برای افرادی که تخصص لازم را دارند امتیازهای خاصی قائل شویم.

وی با اشاره به اینکه 400 هزار تومان از هزینه‌های بخش مسکن مربوط به بخش های غیر ساخت و ساز می‌شود، اظهار داشت: انجمن انبوه‎سازان مسکن و ساختمان استان گلستان در راستای کاهش هزینه‎ها و همکاری بین دستگاه‎های دولتی با بخش خصوصی درخواست‎های خود را به صورت گزارش ارائه دهند تا بتوانیم در راستای همکاری با آن‌ها اقدام کنیم.

مروتی اظهار کرد: کیفیت ساختتمان یکی از حقوق مصرف‌کنندگان است که باید به آن توجه کرد و امتیاز بسیار ویژه‌ای برای این موضوع قائل هستیم و امتیازاتی نیز باید با نگاه ویژه برای انبوه‌سازان درنظر گرفته شود.

معاون عمرانی استانداری گلستان گفت: برای کاهش قیمت ها نخستین گام را باید شهرداری‌ها در لایحه عواض داشته باشند و باید در سال آخر دولت حوزه مسکن در کشور تقویت شود تا بتوانیم تحولی را ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: نظام مهندسی، راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌های دولتی نیز باید در برخی خدمات مانند پروانه و غیره باید راهکاری بیاندیشند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو