گروه : اقتصادی /

شناسه: 1723

07 اردیبهشت 1403 00:24

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس جهادکشاورزی گلستان:  بیش از ۶۰ هزار هکتار کلزا در استان گلستان کشت می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: بیش از ۶۰ هزار هکتار کلزا در استان گلستان کشت می‌شود و با هدف تشویق بیشتر کشاورزان همه محصول کلزای آنان بیمه می‌شود.

به گزارش قابوس نامه، به نقل از تسنیم، مختار مهاجر ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای اداری در جمع خبرنگاران درباره کشت کلزا در استان اظهار داشت: امسال به منظور تشویق کشاورزان به کشت کلزا، همه محصول به صورت رایگان بیمه می‎شود.

وی افزود: با توجه به باران های اخیر که به میزان 35 میلی‌متر در استان باریده است، فصل کاشت کلزا فرا رسیده و با توجه به رطوبت خاک، زمان بسیار مناسبی برای تسریع در کاشت کلزا است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان تصریح کرد: تاکنون کشاورزان گلستانی برای کشت کلزا در بیش از 42 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان، با اداره‌های 14 گانه جهادکشاورزی استان، قرارداد امضاء کرده‌اند.

مهاجر گفت: این میزان قرارداد تاکنون 4 برابر مدت مشابه سال گذشته در استان گلستان است.

وی اظهار کرد: امیدواریم این میزان به بیش از 60 هزار هکتار برسد که بتواند آن تناوب مورد نیاز را به وجود بیاورد و تاکنون نیز در 7 هزار هکتار در استان گلستان سطح سبز کلزا مشاهده شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان افزود: در همه اداره‌های شهرستانی و مراکز خدمات جهادکشاورزی، بذر و کود لازم به میزان مورد نیاز کشاورزان تا پایان آبان ماه موجود است و کشاورزان می‌توانند از مراکز مجاز اقدام به تهیه کنند.

مهاجر با اشاره به اینکه کشت کلزا برای سال زراعی 96-95 از مهرماه آغاز می‌شود و تا پایان آبان ماه ادامه دارد، اظهار کرد: کلزا 40‌درصد بیشتر از دیگر دانه‌های روغنی قابلیت روغن تولید می کند و استان گلستان پس از خوزستان دومین تولید کننده دانه روغنی کلزا در کشور است.

انتهای پیام/

 

 

نویسنده :

نظرات
آرشیو