گروه : اقتصادی /

شناسه: 2074

09 فروردین 1403 17:47

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

استاندار گلستان:  سند آمایش سرزمینی و سند امنیت استان گلستان تدوین شد

استاندار گلستان با بیان اینکه سند آمایش سرزمینی را در استان گلستان تدوین کردیم، گفت: با ۲۸ مولفه سند امنیتی استان گلستان را پیگیری و تصویب کردیم.

به گزارش قابوس نامه، به نقل از تسنیم، حسن صادقلو ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حضور رئیس مجلس که با دعوت اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان اقدام شد و پیگیری نمایندگان استان، برای ما فوایدی را حاصل کرد.

وی با بیان اینکه استان گلستان گفت: امیدواریم فواید این سفر را در آینده ملموس‎تر شاهد باشیم و امیدواریم نکاتی که به عنوان درخواست و کلید واژه‎های استان مورد تقاضا است، پیگیری شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه گلستان تازه بنا نهاده شده و از امکاناتی که استان‎ها در گذشته بهره‎مند بودند استفاده نکرده است، تصریح کرد: استان گلستان به دلیل اینکه دارای گپ تاریخی است باید به صورت ویژه دیده شود.

وی با بیان اینکه استان گلستان به همدلی و همت افرادی که در نرم‌افزار نقش دارند مسیر خود را به خوبی طی طریق می‎کند، افزود: سند جامعه استان گلستان را در 1404 و 1420 را تبیین کردیم و سند اجرایی 53 دستگاه را با شاخص‎های کمی تبیین کردیم و این میثاقی بین دستگاهی است.

استاندار گلستان با بیان اینکه سند آمایش سرزمینی را تبین کردیم، افزود: با 28 مولفه سند امنیتی استان گلستان را پیگیری کردیم و این سبب شده دیگر استان‎ها نیز به این مهم فکر کنند.

صادقلو با بیان اینکه سند آمایش استان در 34 جلد امیدواریم به نتیجه برسد، افزود: منطقه آزاد اینچه برون یکی از درخواست‌های استان است و من این اطمینان را می‎دهم استان گلستان نمونه صادرات باشد و در راستای رونق اقتصاد در مسیر منطقه آزاد طی طریق کند.

وی گردشگری جزیره آشوراده را نامطلوب دانست و افزود: برای توقف و ماندگاری مسافر گلستان باید جاذبه ایجاد کرد و جزیره آشوراده می‎تواند زمینه‎ای برای مقصد مسافران و گردشگری پاک و حلال باشد.

استاندار گلستان با بیان اینکه با وجود اینکه جزیره آشوراده در مصوبه سفر رئیس جمهوری به گلستان قرار داشت، افزود: ما تعهد می‎دهیم همه مسائل زیست محیطی رعایت شود و درخواست ما این است که رئیس مجلس شورای اسلامی از این مهم پشتیبانی کند.

صادقلو افزود: با توجه به اینکه سطح آب از وضعیت خوبی از شعاع آینده برخوردار نیست لازم است که نسبت به استفاده از آب دریای مازندران و سرریز‎های این استان توجه ویژه‎ای شود.

وی با بیان اینکه خلیج گرگان از ارتقاع 2 متر امروز به نیم متر رسیده و این خطر استان‎های همجوار سمنان و خراسان شمالی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

استاندار گلستان به زهکشی اراضی شمالی استان گلستان اشاره کرد و گفت: 280 هزار هکتار از زمین‎های شمالی که به زمین‎های درجه 4 تبدیل شده مطالعات آن تمام شده و باید در مسیر زهکشی به آن توجه شود و باید زهکشی ابتدایی با لاین یک انجام دهیم و با این اقدام 600 هزار تن به تولید محصول در استان افزایش می‌یابد.

وی گفت: 22 هزار هکتار آن مورد توافق شده تا زهکشی شود که امیدواریم با توجه رئیس شورای اسلامی بقیه آن نیز مورد توجه قرار بگیرد.

صادقلو با بیان اینکه استان گلستان تاثیر اساسی در کیفیت‎بخشی گندم کشور دارد، افزود: گندم که برند استان گلستان است از گلوتن دارای 36 تا 40 درصد برخوردار است و یکی از کیفتی‎ترین محصول گندم کشور محسوب می‌شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه راه آهن گرگان- مشهد یکی از آروزهای دیرینی مردم استان گلستان است، گفت: شرایطی دارد به وجود می‎آید که این خط راه‌اندازی شود و اگر این مسیر از گرگان به گنبد اتفاق بیفتد تاثیر بسزایی در اقتصاد استان دارد.

صادقلو با بیان اینکه مهم‎ترین منبع استان گلستان گندم است، افزود: در کل کشور گندم را با یک نرخ خریداری می‎کنند و کیفیت گندم استان گلستان در جایی نمایان نمی‎شود.

وی با بیان اینکه منابع کلان ما به علت نرخ یکسان گندم آسیب دیده شده است، گفت: باید ارزش افزوده محصولات این استان مصرف نمی‎شود، دیده شود.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه استان گلستان در بحث تولید پنبه، توتون و خاویار رتبه نخست را در کشور دارد، گفت: مشوق‎های تولید و کم هزینه شدن تولید یکی از نکاتی است که باید پیگیری شود.

صادقلو گفت: بحث آب یکی از مسائل جدی و اساسی است و یکی از جاهایی که بحث سد ناکارآمد باشد یکی از ضروریات است از طرفی ماند آب ایجاد نمی‎کند و از طرفی در مهار سیل و مدیریت رودخانه‎ها نقش دارد.

وی با بیان اینکه طرح جامع سیل را ارائه کردیم اما به علت اینکه پشتیبانی نمی‎شود در استان با مشکلاتی رو‌به‌رو هستیم، گفت: انجمن سوار کاری استان گلستان نیز از یک ماه قبل به صورت اجاره‎ای یک ساله واگذار شده که باید به این مهم توجه شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه نیازمند گردشگری سلامت هستیم، گفت: صنعت بزرگ در استان نداریم و لازمه آن یک سری از پشتیبانی‎ها است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو