گروه : اقتصادی /

شناسه: 2787

10 فروردین 1403 00:46

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان:  ۶۴۶ میلیارد تومان در بخش صنعت گلستان سرمایه‌گذاری شد‌

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ‌گلستان از سرمایه‌گذاری ۶۴۶ میلیارد تومانی در صنعت استان ‌در طول دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، حسینقلی‎قوانلو در مراسم افتتاح کارخانه بهاران پیمان گلستان اظهار داشت: در دولت یازدهم 180 واحد صنعتی جدید با سرمایه‌گذاری 564 میلیارد تومان و اشتغالزایی 3228 نفر راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: همچنین در این مدت 65 واحد صنعتی استان پروانه طرح توسعه دریافت نموده اند ، که میزان سرمایه گذاری آنها 100 میلیارد تومان و اشتغالزایی آنها 1050 نفر بوده است .

وی تصریح کرد: در مجموع در طول فعالیت دولت تدبیر و امید 646 میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی در گلستان صورت پذیرفته که 18 درصد کل سرمایه گذاری های صورت گرفته در استان گلستان در این مدت است .

به گفته قوانلو، رتبه ارزش افزوده بخش صنعت استان در ابتدای دولت یازدهم 27 بود که این رتبه در سال 94 به 20 و 95 به 19 ارتقاء یافت .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: به همت دولت خدمتگزار در سال‌جاری از محل طرح رونق تولید 425 میلیارد تومان و از محل دیگر منابع بانکی 230 میلیارد تومان و در مجموع 655 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان پرداخت گردید ، که این رقم بی سابقه ترین تزریق نقدینگی به واحدهای تولیدی استان بوده و آثار این اقدام را براحتی در رونق شهرک‌های صنعتی استان می‌توان مشاهده کرد.

قوانلو اظهار داشت: در سالجاری 33 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده که تمامی این جلسات به ریاست شخص استاندار بوده است و نتیجه حضور شخص اول استان در این جلسات کسب رتبه ششم کشور در پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان بوده است .

وی با بیان این که صنعت به تسهیلات بانکی وابسته است، از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست تا برنامه موفق رونق تولید سال آینده هم تداوم داشته باشد.

قوانلو گفت: بخش صنعت بخاطر این که در شرایط بد اقتصادی کشور تحت فشار بوده ، حال نیاز دارد که مانند یک بیمار چند سالی تحت مراقبت و رسیدگی دولت قرار گیرد و در صورت تداوم تامین نقدینگی واحدهای تولیدی در 3، 4 سال آینده شاهد رونق این بخش مهم اقتصادی کشور در سال‌های آتی خواهیم بود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو