گروه : اقتصادی /

شناسه: 3072

09 فروردین 1403 18:21

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

عضو شورای شهر گرگان:  بودجه سال ۹۶ گرگان ۲۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شد

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: بودجه سال آینده شهرداری گرگان ۲۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که از این میزان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جاری است و ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برآورد شده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم ، حسین ربیعی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرداری گرگان از توان کاری بسیار بالایی برخوردار است و در منطقه شهرداری وجود ندارد که در مدت 6 ماه پروژه‎های عظیمی را اجرا کند و در اختیار مردم قرار دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه ساخت و ساز در شهر گرگان 20 درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده اما پروژه‌های شهرداری با قوت مشغول به کار است.

ربیعی اظهارداشت: شهرداری گرگان شهرداری خوشنامی است و از مدیریت خوبی برخورداراست و در زمان ورود وی به شهرداری حقوق پرسنل این مجموعه با 30 درصد افزایش مواجه بوده است.

وی تصریح کرد: اگر شورا با شهرداری همراهی می‎کرد اکنون ما شاهد توفیقات بیشتری در شهر خود بودیم که می توانست کارنامه‌ای درخشان برای گرگان باقی بماند.

عضو شورای شهر گرگان گفت: تملک محل اجرای تله‎کابین در دست منابع طبیعی بود که به شهرداری‎ ارائه شد و در اختیار شهرداری قرار گرفته و تملک هتل ناهارخوران هم دست ما نبود اما توانستیم با کمترین هزینه این پروژه را در اختیار بگیرم.

وی در خصوص بودجه سال 96 هم، افزود: بودجه سال آینده  220 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که از این میزان  100 میلیارد تومان اعتبار جاری است و 120 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برآورد شده است.

ربیعی اظهارداشت: یکی از دغدغه‌های شهردار گرگان اجرای خواسته‎های مردم است که به همین منظور اجرای پروژه تله کابین را در دستور کار خود قرار داده است.

 وی تصریح کرد: نصب آکواریوم نسبتا بزرگ در ناهارخوران در دو طرف تله‎کابین یکی دیگر از پروژه‌هایی است که در دست اجرا است که برای انجام آن مبلغ 3 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: ساخت هتل نهارخوران و اجرای شهربازی مدرن از جمله برنامه‌هایی است که در دستورکار سال آینده قرار گرفته است.

وی افزود: به عنوان یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران اداره کشور به واسطه شورا که برخاسته رای مرم است، انجام می شود.

ربیعی  با اشاره به اینکه هر ساله ناخالصی‎های شورا بیشتر می‎‎شود، اظهار داشت:هر ساله مشکلات شورا بیشتر شده و شوراها محل پرتاب رسیدن خواسته‎های برخی از افراد شده است.

وی تصریح کرد: به علت عدم تجربه برخی افراد سبب شده هر دوره مشکلات و درگیری‎ها بیشتری در شورا باشد و تفاهم کمتر شود.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه تجدیدنظر در سن ورود به شوراها باید بیشتر شود، گفت: تا افراد دارای تجربه مدیریتی هستند و سابقه کاری خوبی دارند، بتوانند وارد شوند و چنین شرایطی را اعمال کنند.

وی درباره 13 نفری بودن اعضا شورا، افزود: مدیریت 13 نفر در خصوص تصمیم‎گیری‎ها کمتر می‎شود و برگشت به 9 نفر ممکن است موثرتر باشد و خدمات بیشتری به مردم ارائه شود که این تصمیم مجلس شوای اسلامی است که ما در این موضوع نقشی نداریم.

ربیعی اظهارداشت: آنچه که در کل کشور نشان می‌دهد به علت وجود رانت، در شوراها مورد سوء استفاده برخی افراد قرار گرفته و شاهد هستیم که تعداد قابل توجه‎ای شورا منحل و یا افرادی در شوراها صلب عضویت می‎شوند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو