گروه : اقتصادی /

شناسه: 3092

01 اردیبهشت 1403 02:00

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

افزایش 206 درصدی میزان سرمایه گذاری در معادن گلستان

 معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که میزان سرمایه گذاری در معادن استان امسال 206 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش قابوس نامه، هومن هادیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: امسال 34 میلیارد و 50 میلیون ریال در بخش برداشت معادن استان سرمایه گذاری شده است.
وی ،میزان کلی سرمایه گذاری در بخش معادن استان را 254 میلیارد و 898 میلیون ریال اعلام کرد و از رشد 11 درصدی میزان استخراج مواد معدنی در گلستان خبر داد.
معاون امور معادن گلستان اضافه کرد: میزان استخراج مواد معدنی در استان طی 11 ماه نخست امسال به ترتیب در بخش شن و ماسه و خاک رس 428هزار و 470 مترمکعب و سایر مواد معدنی یک میلیون و 47 هزار و 854 تن بوده است.
به گفته وی؛ اکنون در بخش استخراج مواد معدنی در استان 52 فقره پروانه بهره برداری با ایجاد اشتغال برای یکهزار و 180 نفر فعال است.

*افزایش 42 درصدی برداشت یُد
وی گفت: برداشت 306 تن یُد از معادن استان در سال جاری باعث شد تا میزان برداشت این ماده معدنی نسبت به مدت مشابه سال قبل 42 درصد رشد داشته باشد.
هادیان، همچنین از افزایش برداشت ذغالسنگ از معادن شهرستان های آزادشهر، رامیان و مینودشت خبر داد و گفت: مقدار 11 هزار و 896 تن ذغالسنگ در این مدت تولید و روانه بازار مصرف داخلی شده است.
به گفته وی؛ امسال برداشت ذغالسنگ از معادن استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.8 درصد رشد دارد که علت آن افزایش قیمت و بازار مصرف جدید است.
وی همچنین از کاهش 17درصدی برداشت صدف کوهی از معادن واقع در حوزه گنبدکاووس خبر داد و افزود: علت این مساله رکود بازار و کاهش تقاضای این محصول معدنی است.
به گفته وی؛ در این مدت 38 هزار و 560 تن صدف کوهی از معادن گنبدکاووس برداشت شد.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت : کار استخراج مواد معدنی در این استان با نظارت دستگاه های مرتبط صورت می گیرد و در دو سال اخیر پروانه اکتشاف صادر نشده است.
هادیان؛ علت مخالفت با درخواست اکتشاف از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را همکاری نکردن منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست و تعیین نشدن تکلیف پهنه های مصوب به منظور آزاد سازی آنها اعلام کرد.
وی همچنین از افزایش 100 درصدی تعداد گواهینامه های کشف صادره مواد معدنی در استان خبر داد و افزود: در سال جاری چهار فقره گواهینامه کشف صادر شده است.
استان گلستان با بیش از 20 هزار کیلومتر مربع وسعت در شمال کشور قرار دارد و شغل عمده جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری ساکن در این خطه، کشاورزی و دامپروری است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو