گروه : اقتصادی /

شناسه: 3125

31 فروردین 1403 21:38

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

ظرفیت گلستان برای صدور آبزیان و توتون به روسیه/ 2شرکت صادراتی فعال

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان از توانمندی گلستان در صدور آبزیان و توتون به روسیه و توسعه همکاری ها خبر داد و گفت: از 1200 واحد تولیدی فعال استان فقط 2 واحد هم اینک صادرات به کشور روسیه دارند.

به گزارشقابوس نامه به نقل از ایرنا، رمضان بهرامی شامگاه دوشنبه در نشست فعالان اقتصادی استان گلستان با هیات روسی در گرگان اظهارداشت: تاکنون صادرات مطلوبی به روسیه نداشته ایم که یکی از دلایل آن نبود توانمندی لازم در بین شرکت های تولیدی جهت برقراری ارتباط با طرف روسی است.
به گفته وی؛ حضور هیات روسی در گلستان فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های اقتصادی استان و تسهیل در برقراری ارتباطات است.
وی با اشاره به ضرورت برگزاری دوره های آموزش زبان روسی برای تجار و فعالان اقتصادی گلستان از رئیس هیات روسی حاضر در جلسه خواست مدرسه آموزش زبان روسی در استان راه‎اندازی شود.
بهرامی با برشمردن ظرفیت های گلستان برای تجارت با روسیه اظهار داشت: در حوزه صادرات علاوه بر توتون و آبزی پروری و و میگو در بخش محصولات کشاورزی نیز استان ظرفیت مطلوبی داشته و می تواند بخشی از نیازهای طرف روسی را بر طرف کند.
بهرامی به حوزه ترابری تجاری بین ایران و روسیه نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه ریلی مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم در چند ماه پیش رو حل شود زیرا زیرا خط آهن روسیه از نوع ریل های عریض بوده،در حالی که ریل های ایران استاندارد و کم عرض تر است و این مساله در خصوص تبادلات تجاری مشکل ایجاد می کند.
وی در خصوص خطوط هوایی نیز گفت: پرواز ایران به آکتائو (قزاقستان) در ماه‎های گذشته آغاز شده که تا حدودی به توسعه تجارت با کشورهای آسیای میانه و روسیه کمک می کند.
حدود یکصد نفر از فعالان اقتصادی استان گلستان در این جلسه حضور داشتند
سفر رجب صفر اف مشاور معاون رئیس مجلس روسیه ورئیس مرکز مطالعات معاصر ایران در مسکو و هیات همراه به استان گلستان چهار روزه است که در این سفر ضمن نشست با مسئولان ارشد استان و فعالان اقتصادی و بازدید از کارخانه ها و مناطق گردشگری قرار است از ظرفیت های این خطه، فیلم تهیه و در آتی به زبان روسی پخش شود.
در گلستان علاوه بر زیست 6 هزار خانوار قزاق، بیش از 10 خانوار روس در کنار جمعیت یک میلیون و 900 هزارنفری این خطه زندگی می کنند.
استان مرزی گلستان با بیش از 20 هزار کیلومترمربع وسعت از شمال با جمهوری ترکمنستان ودریای خزر، از غرب با مازندران، از شرق با خراسان شمالی و از جنوب با استان سمنان همسایه است.

نویسنده :

نظرات
آرشیو