گروه : اقتصادی /

شناسه: 3978

11 فروردین 1403 08:07

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 تجهیز 303 هکتار از اراضی گالیکش به آبیاری نوین با 23 میلیارد ریال

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش درشرق استان گلستان از تجهیز 303 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به سیستم های آبیاری نوین با هزینه 23 میلیارد و 260 میلیون ریال خبر داد.

به گزارش قابوس نامه؛ حبیب اله زارع روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از این میزان هزینه پیش بینی شده مبلغ 17 میلیارد و 653 میلیون ریال آن درقالب تسهیلات بلاعوض و بقیه نیز سهم آورده توسط 25 کشاورز این شهرستان است.
وی گفت: تجهیز این اراضی fه سیستم آبیاری نوین در پنج روستای ینقاق، عرب بوران، میرزا پانگ، تراجیق و قانجق شهرک درحال انجام است و تا پایان تابستان امسال به بهره برداری می رسد.
زارع، اضافه کرد: دولت برای ترویج استفاده از روش های آبیاری نوین در مزارع کشاورزی به ازای هر هکتار 85 درصد هزینه های انجام کار را تا سقف 70 میلیون ریال به صورت وام بانکی و بلاعوض به کشاورزان پرداخت می کند.
وی تصریح کرد: تاکنون درسطح 2 هزار و 200 هکتار از اراضی زراعی گالیکش، سیستم های آبیاری نوین اجرا و برای 200 هکتار دیگر نیز تشکیل پرونده شده است.
مدیر جهاد کشاورزی گالیکش، بالابردن راندمان آبیاری، افزایش سطح زیر کشت، افزایش تولید در واحد سطح، جلوگیری از هدر رفت آب، صرفه جویی در مصرف منابع آبی، کاهش هزینه های کارگری و جلوگیری از رشد علف های هرز را از مزایای اجرای سیستم های نوین آبیاری برشمرد.
زارع گفت: درشهرستان گالیکش افزون بر 29 هزار هکتار اراضی زراعی وجود دارد که از این میزان هفت هزار هکتار آن قابلیت اجرای سیستم آبیاری نوین را دارد.
شهرستان گالیکش با افزون بر 63 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو