گروه : اقتصادی /

شناسه: 4091

09 فروردین 1403 22:33

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فرماندار بندرترکمن:  ۲۲ هزار هکتار از اراضی بندرترکمن زهکشی می‌شود

فرماندار شهرستان بندرترکمن گفت: پروژه ملی زهکشی اراضی کشاورزی استان گلستان امسال در مجموع در ۲۲ هزار هکتار از اراضی اجرا می‌شود که باید کشاورزان در اجرای این طرح همکاری داشته باشند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم از بندرترکمن، عبدالحکیم فیروزی صبح امروز در جلسه شورای کشاورزی شهرستان ترکمن  با محوریت هماهنگی اجرای طرح ملی زهکشی 280هزار هکتار اراضی کشاورزی استان اظهار داشت: کشاورزان منطقه باید در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به پروژه ملی زهکشی 280 هزار هکتاری اراضی کشاورزی استان افزود: فاز نخست پروژه در سطح 10 هزار هکتار با حضور استاندار در شهرستان بندرترکمن کلنگ زنی شد.

فرماندار شهرستان بندرترکمن تصریح کرد: برای این طرح اعتبار 50 میلیارد تومانی تخصیص داده شده که امیدواریم در سال 95 و 96 در مجموع 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزی با اعتبار 50 میلیارد تومان زهکشی شود.

وی افزود: مشکلات اجرایی این پروژه به 2 گروه مربوط می شود که یکی ادارات و ارگان‌های دولتی مانند شیلات، مخابرات، گاز، راه آهن و منابع طبیعی و غیره است که باید با همکاری و هماهنگی به تسریع روند اجرای این طرح ملی کمک کنند و گروه دوم کشاورزان هستند.

فرماندار شهرستان بندرترکمن با اشاره به منافع اجرای این طرح برای کشاورزان گفت: با توجه به منافع اجرای این طرح برای مردم از جمله حداقل 2 برابر شدن محصولات، کشاورزان باید توجیح شوند و با آگاهی‌بخشی از منافع این طرح برای کشاورزان  و توسعه اقتصاد کشاورزی شهرستان و استان و کشور، در اجرای این طرح همکاری لازم را با جهاد کشاورزی داشته باشند.

وی همچنین گفت: باید جلسه‌ای با حضور ائمه جمعه، فرماندار و روحانیون روستاها برای روان‌سازی و تسهیل اجرای این طرح ملی برگزار شود.

کمال‌غریبی معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان نیز در این جلسه با اشاره به طرح مذکور گفت: این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های تاریخ جهاد کشاورزی استان محسوب می‌شود که از حاشیه دریای خزر تا سد گلستان امتداد می‌یابد.

وی افزود: نتایج مثبت این طرح تغییر الگوی کشت از گندم به دیگر گونه‌ها و افزایش سطح آبی خود منطقه است و می‌توان از خروجی آب این زهکشی با احداث آب‌بندان و ایستگاه پمپاژی برای آبیاری همین اراضی استفاده کرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو