گروه : اقتصادی /

شناسه: 4884

06 اردیبهشت 1403 21:39

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس سازمان شیلات ایران خبرداد: اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح پرورش میگو در گلستان

گرگان- رئیس سازمان شیلات ایران گفت: برای تکمیل و ایجاد زیرساخت‌ها در طرح پرورش میگو در گلستان ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

به گزارش قابوس نامه به نقل ازمهر، حسن صالحی، ظهر یکشنبه در دیدار با استاندار گلستان، اظهار کرد: برای تکمیل زیرساخت اجرای طرح پرورش میگو چهار هزار هکتاری در استان گلستان ۲۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

 وی ادامه داد: توسعه طرح چهار هزار هکتار میگو شهرستان گمیشان، به ۱۰ هزار هکتار در دستور کار شیلات کشور قرار گرفته است.

صالحی تأکید کرد: طرح پرورش ماهی در آبندان‌ها و استخرهای آب کشاورزی با هدف افزایش تولید، مورد حمایت شیلات است.

رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: شیلات ایران آمادگی واگذاری مجوز برای برپایی ۱۰۰ رستوران بین‌راهی در گلستان برای فروش ماهیان زنده و سلف انواع غذاهای دریایی و آبزی‌پروری را از طریق بخش خصوصی دارد.

وی گفت: ایجاد مراکز و رستوران های شیلاتی در استان گلستان و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ماهیان در قفس با شیلات خواهد بود.

۴۱۲ میلیون دلار ارزش صادرات آبزیان در سال گذشته است

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: از امسال دو گونه ماهی خاویاری زودرس به نام‌های «سیبری» و «استرلیاد» که طی دو ساله به خاویاردهی می‌رسند، معرفی شده است.

وی افزود: صادرات آبزیان در سال گذشته ۴۱۲ میلیون دلار بود.

صالحی گفت: ایران سالانه با ذخیره ۴۵۰ میلیون انواع بچه ماهی و میگو، در دنیا مقام اول را دارد و در پرورش ماهی سردآبی قزل آلا با ۱۶۰ هزار تن نیز در رتبه اول دنیاست.

رئیس سازمان شیلات ایران افزود: از سرمایه گذاری در پرورش ماهیان خاویاری و ماهیان پرورشی در قفس و محیط بسته حمایت های مالی می‌شود.

وی در پایان گفت: برای پروژه ماهی قزل‌آلا قرارداد ۳۳۰ هزار یورویی بسته شده و کارگاه آموزشی آن برگزار شده است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو