گروه : اقتصادی /

شناسه: 5017

28 فروردین 1403 14:20

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس: توسعه زیرساخت ریلی از اولویت‌های برنامه ششم توسعه است

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان گفت: در مجلس شورای اسلامی, برنامه‌هایی برای توسعه زیرساخت‌ها وجود دارد که یکی از اولویت‌های برنامه ششم, توسعه زیرساخت‌های ریلی است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم, نورمحمد تربتی‌نژاد ظهر امروز در حاشیه ورود نخستین قطار کانتینری چین به ایران در ایستگاه راه آهن شمال شرق2 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برنامه‌ها و پروژه ملی, راه اندازی قطار گرگان به مشهد است که مصوبات آن انجام شده و ما منتظر منابع مالی و سرمایه‌گذار هستیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از ابعاد برنامه ششم در زیر ساخت‌ها, گسترش روابط ریلی بین استان‌های کشور و کشورهای مختلف است.

تربتی نژاد تصریح کرد: استان گلستان بهترین مسیر ارتباطی برای واردات و صادرات به علت به صرفه بودن اقتصادی است و این مسیر را برای کشورهای دیگر آسان می‌کند.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان یادآور شد: یکی از عوامل مهم توسعه, ثروت زیاد و درآمد است و این امر میسر نمی‌شود مگر با تولید و خدمات و مهم‌ترین تولیدات, تولید دانش‌بنیان است.

تربتی نژاد گفت: حمل و نقل سبب توسعه اقتصادی می‌شود و در کشور ثروت ایجاد می‌کند که این اتفاق را امروز در راه‌آهن مشاهده می‌شود.

وی اظهار کرد: تولید باید در همه حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و معدن مقرون به صرفه باشد که راه‌آهن نیز استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از خطوط ریلی برای جابجایی و صادرات است.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان باتاکید بر ضروت ارتقای جایگاه گلستان در توسعه روابط با کشورهای همسایه و آسیای میانه تا چین و روسیه تصریح کرد: توسعه خطوط ریلی یکی از راهکارها در این خصوص است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو