گروه : اقتصادی /

شناسه: 5386

29 اسفند 1402 08:55

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

پرونده مطالبات گندمکاران گلستان بسته شد

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت که با پرداخت مجموع حدود 14هزار و 400میلیارد ریال بهای محصول گندم کشاورزان استان از سوی دولت، مطالبات گندمکاران گلستانی در سال زراعی 96- 95 تسویه شد.

به گزارش قابوس نامه حمیدرضا علی محمدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با عذرخواهی از گندمکاران استان بابت تاخیر چندماهه در پرداخت مطالبات، اظهارکرد: این اداره کل نقشی در پرداخت بهای محصول به کشاورزان نداشته و تنها محصول را دریافت و حساب بانکی کشاورزان را به مرکز برای واریز بها گزارش می کند.
مرحله قبلی که گندمکاران گلستان بخشی از مطالبات خود را دریافت کردند شهریورماه امسال بود و 25 درصد از طلب آنها نزد دولت باقی مانده بود.
کشاورزان استان در سال زراعی 96- 95 افزون بر یک میلیون و 102 هزار تن گندم به مراکز خرید تضمینی این شرکت تحویل دادند.
علی محمدی گفت: کشاورزان گلستان امسال گندم مازاد برنیاز خود را پس از برداشت به 120 مرکز خرید تضمینی تحویل دادند.
گلستان در این بخش رتبه دوم کشوری را بعد از خوزستان در فروش محصول به مراکز خرید تضمینی دارد.
هر ساله برداشت گندم از زمین های زیرکشت این محصول در گلستان از میانه خرداد آغاز و تا برداشت محصول آخرین مزارع در شهریورماه ادامه می یابد.
امسال شورای اقتصاد قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم را 13 هزار ریال تعیین کرده بود، 371 هزار هکتار اراضی گلستان به کشت گندم آبی و دیم اختصاص داشت.
استان گلستان واقع در شمال کشور از قطب های تولید گندم کشور به شمار می رود، مصرف سالانه گلستانی ها حدود 300 هزار تن بوده و بقیه محصول برداشتی به سایر استان ها برای تامین نان آنان در طول سال حمل می شود.
به گزارش ایرنا در سال زراعی 97- 96 برنامه ابلاغی وزارت جهادکشاورزی برای کشت پاییزه گندم اعم از آبی و دیم در استان گلستان 356 هزار و 302 هکتار است.


انتهای پیام /

نویسنده :

نظرات
آرشیو