گروه : اقتصادی /

شناسه: 5636

28 فروردین 1403 18:25

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

خط و نشان استاندار گلستان برای برخی مدیران  این‌‌قدر به صندلی‌ مدیریت دل نبندید؛ به فکر جذب اعتبار ‌باشید

استاندار گلستان با اشاره به بررسی بودجه گفت: اطمینان داشته باشید اینکه محکم بنشینیم و صندلی‌ها را بچسبیم به توسعه نمی‌رسیم و فردی برای ما دل نمی‌سوزاند. ‌

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، سیدمناف هاشمی امروز در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان اظهارداشت: با وجود اینکه بودجه سال آینده کاهشی بسته شد اما با تلاش‌ها و پیگیری‌های مدیران نشان دادیم که این کارها می‌تواند تأثیرات حداقلی داشته باشد.

وی گفت: هرچند پیگیری‌ها و مکاتبات دیرهنگام انجام شد و باید از همان ابتدای سال این مسائل از طریق وزارتخانه ها پیگیری می‌شد.

استاندار گلستان بیان داشت: البته هنوز هم برای افزایش بودجه استان دیر نیست؛ چون هنوز احتمال تغییر بودجه وزارتخانه‌ها و هم چنین پیشنهادات کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

وی گفت: قرار بود قبل از بسته شدن لایحه تلاش کنیم تا بودجه استان بهتر بسته شود اما اکنون هم که لایحه بسته شده باید تلاش کنیم تا در مجلس وضعیت بهتری پیدا کند.

هاشمی افزود: هر اتفاقی قرار بود در لایحه بیفتد تاکنون رخ داده و در این زمینه یا ما مقصر بودیم یا از گذشته اقدامات لازم انجام نشده بود. پیگیری‌های بودجه‌ای به یک‌سال قبل بازمی‌گردد. حتی از فروردین سال آینده باید گروهی برای لایحه 98 بنشینند و فکر کنند تا وزارتخانه متبوع آنها پروژه‌های اولویت‌دار آن‌ها را ویژه‌تر ببیند.

استاندار گلستان بیان داشت: در طول سال‌های گذشته فکر نمی‌کنم بیش از 50، 60 مکاتبه از سوی استان انجام شده باشد یا وقتی نامه‌های استان می‌رفت که پیش‌نویس و چارچوب بودجه در دولت بسته می‌شد.

وی انتقاداتی را هم متوجه برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کرد و گفت: نمی‌دانم چرا برخی از مدیران از اعتباراتی که در وزارتخانه‌های آنها وجود دارد، خبر ندارند. من که نباید این اعتبارات را پیگیری کنم؛ مدیران باید این ظرفیت‌ها را شناسایی کنند و سهم استان را بگیرند.

استاندار گلستان خطاب به مدیران خاطرنشان کرد: اطمینان داشته باشید اینکه محکم بنشینیم و صندلی‌ها را بچسبیم به توسعه نمی‌رسیم و فردی برای ما دل نمی‌سوزاند. باید بتوانیم از پروژه‌ها دفاع کنیم و اعتبار بگیریم. همه این‌ها نیاز به تلاش و جسارت مدیران دارد.

وی از آنان خواست تا نتیجه همه پیگیری‌ها را به دفتر استاندار و سازمان مدیریت اعلام و پیگیری‌ها را تا تبدیل به قانون شدن ادامه دهند.

هاشمی با بیان اینکه هنوز هم می‌توان برای افزایش سهم برای استان از بودجه سال آینده تلاش کرد، گفت: مدیران وزارتی در مجلس حضور پیدا می‌کنند و  هنوز هم دیر نیست که مدیران وزارتی خود را توجیه کنید.

استاندار گلستان تأکید کرد: قبلا اعلام کردیم یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران بحث سهم‌بری از بودجه است؛ باید تلاش کنیم که بودجه استان کاهشی نباشد بلکه افزایش باشد.

وی درباره پارک ملی گلستان هم بیان داشت: قرار شد مبلغ 30 میلیارد تومان برای ایجاد سایت بازدید از حیات وحش و برخی از موضوعات دیگر به این پارک اختصاص داده شود که اداره کل حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی باید این مورد را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو