گروه : اقتصادی /

شناسه: 5722

30 فروردین 1403 19:24

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 نظارت استاندارد بر پله برقی/تولید 6 کالای مشمول نصب برچسب انرژی در گلستان

مدیر کل استاندارد گلستان از نظارت بر پله های برقی در استان در سال 97 خبر داد و گفت: گسترش نصب و استفاده از پله های برقی در مجتمع های تجاری و پزشکی و معابر عمومی و استفاده ایمن از آن، نظارت بر این وسیله را ضروری کرده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از ایرنا ، محمود فرمانی در نشست کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استان، خواستار تخصیص اعتباری از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای بازرسی پله های برقی توسط استاندارد شد.
وی با بیان اینکه استاندارد پله های برقی به شماره 1-13836 به ثبت رسیده اما هنوز توسط شورای عالی استاندارد، اجباری نشده است، گفت: با توجه به همه گیر شدن نصب و راه اندازی پله های برقی ، تامین ایمنی آن غیر قابل انکار است.
دبیر شورای استاندارد گلستان با ذکر مواردی که پله های برقی غیراستاندارد و غیر ایمن، موجب ایجاد حادثه برای افراد شده است؛ خواستار تخصیص اعتبار برای بازرسی آن شد.
وی پیشنهاد کرد این بازرسی ها به صورت آزمایشی (پایلوت) با اعتباری حدود 300 میلیون ریال در استان آغاز شود و تا صدور تأییدیه ایمنی ادامه یابد.
این پیشنهاد در کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استان گلستان به تصویب رسید.

* تولید 6 کالای مشمول نصب برچسب انرژی در گلستان
مدیرکل استاندارد گلستان همچنین گفت که در استان 6 کالای مشمول نصب برچسب انرژی تولید می شود.
فرمانی اظهار کرد: در استان واحد های تولیدی زرین کالای گلستان برای محصول یخچال فریزر، شرکت الکترو رضا گنبد برای کابین برودتی ویترینی، شرکت مبتکر گنبد، شرکت گرگان ابتکار و شرکت رنگارنگ کلاله برای وسایل پخت و پز گازسوز خانگی، شرکت عقیل پور برای دستگاه سبزی خردکن خانگی، شرکت صنایع روشنایی صبانور گلستان برای لامپ فلورسنت بالاست سرخود (کم مصرف) و لامپ های LED بالاست سرخود برای کاربری روشنایی عمومی بیش از 50 ولت، مشمول نصب و الصاق برچسب انرژی هستند.
وی با بیان اینکه در استاندارد هر یک از این کالاها نصب برچسب انرژی الزامی است؛ افزود: رده انرژی هر یک از این کالاها طی نمونه برداری و آزمون مطابق استانداردهای مربوط مشخص می شود و پس از آن تولیدکننده ملزم به نصب برچسب، مطابق با رده تعیین شده انرژی است.
به گفته فرمانی؛ این کالاها و برچسب انرژی آن به طور ادواری مورد بازرسی و بازبینی کارشناسان استاندارد قرار می گیرد و در صورت تغییر، واحد تولیدی ملزم به اصلاح رده انرژی اعلام شده در برچسب است.

انتهای پیام /

نویسنده :

نظرات
آرشیو