گروه : اقتصادی /

شناسه: 6803

07 اردیبهشت 1403 20:03

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

تصویب ۴۰۰ میلیارد تومان برای اشتغالزایی روستایی در گلستان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: برای اشتغالزایی روستایی استان در سال جاری ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده که در مناطق مرزی و عشایری این تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد و در بقیه روستاها ۶ درصد است.

به گزارش  قابوس نامه به نقل از تسنیم، علی نصیبی عصر امروز در دومین جلسه شورای اداری شهرستان آزادشهر اظهار داشت: 43 درصد جمعیت شهرستان آزادشهر روستایی است و برای دهیاری‌های این حوزه، اعتباراتی از سوی سازمان امور مالیاتی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شد.

وی افزود: سال گذشته برای هر روستایی حدود 100 هزار تومان به حساب دهیاری‌ها واریز و علاوه‌براین خدماتی چون قیر رایگان و غیره نیز به دهیاری‌ها ارائه شده است.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بیان داشت: از زمان تشکیل دهیاری‌ها در استان گلستان تاکنون 28 دستگاه خودروی خدماتی در اختیار دهیاری‌های شهرستان آزادشهر قرار داده شده و امسال نیز 2 دستگاه دیگر به این تعداد اضافه می‌شود.

نصیبی تاکید کرد: اعتبارات دهیاری‌ها در سال 96 نسبت به گذشته 38 درصد رشد داشته و امسال نیز افزایش خواهد داشت. ضمن اینکه دهیاری‌ها باید به دنبال ایجاد منابع درآمدی پایدار برای خود باشند و به‌همین منظور تفاهمنامه‌ای بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و پست بانک منعقد شده و به دهیارانی که طرح‌های درآمدزا داشته باشند تا 3 برابر بودجه محقق شده سال قبل آن، تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی یادآور شد: امسال براساس قانون باید حداقل 60 درصد بودجه‌ها صرف پروژه‌های عمرانی در روستا شده و حداکثر هزینه‌های جاری روستا نیز از 40 درصد تجاوز نکند.

پیگیری 4 پروژه ملی اولویت‌دار در آزادشهر

سیدرسول حسینی، فرماندار آزادشهر هم در این جلسه اظهار داشت: 4 پروژه شامل بزرگراه آزادشهر به شاهرود، مجتمع فرهنگی و هنری، مجتمع ورزشی و تصفیه خانه فاضلاب شهری از طرح‌های اولویت‌دار شهرستان در سالجاری است.

وی افزود: بزرگراه آزادشهر به شاهرود در 2 قطعه در حال انجام است که قطعه نخست دیواره‌سازی و ترانشه‌برداری بوده که از سال 86 آغاز شده و با 30 درصد پیشرفت فیزیکی به خاطر مشکلات مالی فعلا راکد مانده است. در قطعه دوم نیز پیمانکار موافقت کرده که با 60 میلیارد تومان آسفالت آن را انجام دهد اما بدلیل مشکلات مالی این پروژه هم غیرفعال است.

فرماندار آزادشهر تصریح کرد: مجتمع ورزشی شهرستان با 50 درصد پیشرفت فیزیکی دوباره فعال شده و پیمانکار قول داده تا هفته دولت آن را به اتمام برساند.

وی بیان داشت: تصفیه خانه فاضلاب شهری نیز تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به عدم پرداخت طلب 4 میلیارد تومانی پیمانکار در حال‌حاضر فعالیتی انجام نمی‌شود.

حسینی دیواره‌سازی و کف‌سازی رودخانه خنجری، ساخت 3 مدرسه در حوزه شهرستان و گازرسانی به 9 روستای بخش چشمه‌ساران را از دیگر پروژه‌های شهرستان برشمرد و اظهارداشت: بعضی از ساختمان‌های اداری شهرستان تکمیل و آماده بهره‌برداری است و ما نیز پیگیر اجرایی شدن این پروژه‌ها در سالجاری و تکمیل آن هستیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو