گروه : اقتصادی /

شناسه: 6884

29 اسفند 1402 10:51

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نایب رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان: قوه مقننه در عزل و نصب ها دخالت نکند/ با مدیران ضعیف برخورد شود

رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان به اهمیت ارتباط ارزی با کشور های همسایه، اظهار داشت: بانک مرکزی ساز و کار را در راستای برقراری مراودات ارزی را با کشور های هدف مشخص کند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از کاسب امین؛ علی محمد چوپانی، رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان در دیدار با دکتر دین پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای کشور گفت: در جلسات مدیران دولتی جهت اخذ تصمیمات، متاسفانه مشاهده می شود بخش خصوصی که مجری مصوبات است حضور ندارد و نظری از این بخش مهم اخذ نمی شود. مثال اینکه معاونت وزارت راه و شهرسازی در بخشنامه ای حمل ۴۴ تن بار را توسط تریلی ها به ۴۰ تن کاهش داد که متاسفانه موجب اعتراض و اعتصاب راننده ها و وارد آمدن خسارت به واحد های تولیدی شد که تنها بعنوان نمونه ای از خسارت به بار آمده می توان به اتلاف ده ها هزار قطعه جوجه یک روزه و ریخته شدن انها به چاه بوده ایم که بعلت عدم حمل مواد غذایی و تحویل به واحدهای تولیدی صورت گرفت. حال این سوال مطرح است که

- چه کسی باید این ضرر را جبران کند؟

- چرا باید بخش خصوصی در این تصمیمات اشتباه متضرر باشد بدون انکه در وضع آن نقشی داشته و مورد مشورت قرار گرفته باشد؟

وی تاکید کرد: تابحال کدام مقام مسئول بدلیل تصمیم اشتباهش عذر خواهی کرده است؟ مدیران باید در قبال تصمیماتشان بازخواست شوند.

* "قوه مقننه در عزل و نصب ها دخالت نکند"

مهندس چوپانی افزود: قوه مقننه نباید در عزل و نصب ها دخالتی داشته باشد،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وضع قوانین توجه کنند وقت خود را به انتصاب ها نگذارند، در صورتی که این دخالت ها ریشه کن نشود شایسته سالاری از بین خواهد رفت.

رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان افزود: متاسفانه در مذاکرات حضوری نسبت به برخی پروژه ها سخنی برای گفتن نداریم. این ضعف است که برای آب شیرین کن هنوز نقشه راهی نداشته باشیم. چرا راه آهن اینچه برون پس از سالها هنوز این شرایط را دارد؟ با مدیران ضعیف برخورد شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو