گروه : اقتصادی /

شناسه: 8087

01 اردیبهشت 1403 10:05

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

پرداخت ۱۳۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیل زدگان گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت : از ابتدای پرداخت بسته های حمایتی دولت به سیل زدگان تاکنون حدود ۱۳۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به سه هزار و ۲۵۸ مالک واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل و رانش این استان پرداخت شد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا از روابط عمومی این اداره کل، محمدتقی زمانی نژاد اظهار داشت: از مجموع بیش از ۱۸ هزار واحد آسیب دیده از سیل گلستان تاکنون ۵۵۵ واحد پی کنی، ۸۷ واحد اجرای فونداسیون، ۱۴ واحد اجرای ستون، چهار واحد اجرای سقف و سه واحد هم تکمیل شده که در صورت تسریع در روند پرداخت کمک‌ها و تسهیلات توسط بانک‌ها، شاهد رونق در ساخت و سازها و تسریع در روند بازسازی و جبران خسارت‌های این مناطق خواهیم بود.

وی ادامه داد: طبق آخرین ارزیابی‌ها سیل اخیر گلستان به ۱۸ هزار و ۲۰۳ واحد مسکونی خسارت وارد کرد که از این تعداد پنج هزار و ۲۴۶ واحد در شهرها و ۱۲ هزار و ۹۵۷ واحد در روستاها بود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت که طبق برآورد بنیاد مسکن ۱۰ هزار و ۶۷۳ واحد نیازمند تعمیر و هفت هزار و ۵۳۰ واحد هم نیازمند احداث است.

زمانی نژاد همچنین از معرفی ۹ هزار و ۴۰ متقاضی به بانک‌های عامل برای دریافت کمک‌های معیشتی، تعمیری و احداث خبر داد که بانک‌ها تاکنون با هزار و ۴۶ متقاضی قرارداد پرداخت وام امضا کرده‌اند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو