گروه : حوادث /

شناسه: 3812

10 فروردین 1403 03:23

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

تلاش ها برای نجات معدنچیان ادامه دارد؛ سنگ بزرگ ریزش کرده در تونل مانع امداد رسانی شده است

تلاشها برای بیرون آوردن اجساد محبوس شدگان در معدن زمستان یورت غربی آزادشهر همچنان ادامه داد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تیتر آزاد، تلاشها برای بیرون آوردن اجساد محبوس شدگان در معدن زمستان یورت غربی آزادشهر همچنان ادامه داد.

بنا به خبرهای ارسالی توسط خبرنگار ما، همه ارگانها از ساعت اولیه انفجار در محل حضور دارند و همچنان در حال کمک رسانی برای بیرون آوردن هموطنان عزیزمان می باشند.

ریزش معدن به دلیل انفجار باعث شده است که سرعت کار پایین بیایید.

کارگرانی که در معدن در حال کمک رسانی هستند اعلام کردند؛ از متراژ ۱۳۰۰ به بعد سقف ریزش کرده بود که در حال تخلیه آن هستند. متاسفانه سقف سست شده است و دوباره ریزش می کند و برای اینکه امداد رسانه ها با صانحه روبرو نشوند در حال ایمن سازی مسیر هستند که این امر باعث شده است خارج کردن آوار طولانی شود.

آخرین اخبار بدست آمده از درون معدن حاکی از آن است که کارگران مسیر را تا متراژ۱۶۶۰ متر باز کرده اند ولی یک سنگ بسیار بزرگ در درون تونل همراه با آوار ریزش کرده است که به گفته مسئولین عبور از آن نیاز به پیکور زدن دارد.

پیشنهاد تیتر آزاد برای عبور از سنگ، دور زدن سنک می باشد زیرا پیکور زدن باعث میشود آوار بیشتری ریزش کند.

تعداد اجساد بیرون آورده همان ۲۲ نفر اعلام شده می باشد و هر تعدادی که غیر از این در سایتها و کانالهای خبری اعلام شده باشد اشتباه است.

دراین بین باید از نیروهای نظامی و انتظامی که امنیت را در منطقه بر پا کرده اند و از بروز رفتارهای احساسی که مانع کند شدن کار می شد جلو گیری کردند باید تشکر ویژه ای به عمل آورد.

همچنین تیتر آزاد تشکر ویژه ای از اداره برق شهرستان آزادشهر برای آوردن مولد برق و روشن کردن محیط دارد.

دوستان آتش نشان و هلال احمر ما نیز مثل همیشه نشان دادند برای کمک به هموطنان عزیزمان لحظه ای آرام و قرار ندارند و با تمام وجود به امداد رسانی مشغول هستند.

البته در این بین نباید از تلاش و کمک نیروهای متخصص معدن کاری که از سراسر ایران ، ( شاهرود، طبس، معادن استانهای اطراف و ...) غافل شد، زیرا این افراد هستند که با تخصص و تلاش خود به آوار برداری از مسیر تونل مشغول هستند و شرایط ورود امن امدادگران به داخل معدن را ایجاد می کنند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو