گروه : سیاسی /

شناسه: 3537

10 فروردین 1403 10:47

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

استاندار گلستان:  توسعه صادرات اولویت سال ۹۶ در استان گلستان است

استاندار گلستان گفت: توسعه صادرات رویکرد و اولویت نخست سال ۹۶ در استان گلستان است که سبب افزایش رونق اقتصادی و تولید و اشتغال در استان می‌شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم از گرگان، حسن صادقلو ظهر امروز در شورای اداری استان گلستان به فرا رسیدن ماه رجب اشاره کرد و اظهار داشت: پایه‎های عروج شخصیتی انسان در مسائل دینی و مذهبی ما آمده است و اگر این عروج‎ها متجلی نشود جامعه انسانی رشد لازم را پیدا نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید از اقداماتی که از سوی دولت اتفاق افتاده قدردانی کنیم، افزود: صدای خدمات‎رسانی دولت بلند است و نگاه مقام معظم رهبری مبتنی بر این مهم بود و افق آینده را برای ما مشخص کردند.

استاندار گستان با بیان اینکه رویکرد امسال ما در استان باید به موضوع توسعه صادرات باشد، افزود: اقدامات خوبی انجام شده اما این اقدامات ناکافی است و در بودجه 1396 باید به بحث ارتباطات در استان‎ نسبت به استان‎های دیگر و کشورهای همسایه توجه کنیم.

صادقلو با بیان اینکه بسیاری از تولیدات استان می‎تواند بین استان‎های دیگر مبادله شود، گفت: مرکز سرمایه‎گذاری در استان گلستان راه‎اندازی شده و عملکرد آن قابل قبول نیست و باید این مرکز را فعال‎تر کنیم.

وی گفت: باید سرمایه‎گذاران خارجی را در این مرکز متمرکز کنیم و از صفر تا 100 سرمایه‎گذاری در این مرکز و در رویکرد سال 1396 دنبال شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه 100 اقدام مهم دولت را در استان چاپ و ارائه کردیم، افزود: 8 هزار و 303 پروژه در این دولت در استان گلستان اجرائی شده و تنها بخش کوچکی از آن کلنگ‎زنی است.

وی اظهار داشت: در کارگروه تسهیل و رفع موانع نزدیک به 720 میلیارد تومان تسهیلات با همت بانک‎ها در استان ارائه می‎شود.

استاندار گلستان به جایگاه هفتم در ارائه تسهیلات رونق و تولید اشاره کرد و گفت: در استان 8 هزار میلیارد تومان منابع داریم که از این مهم ما نمی‎توانیم خود را با استان اصفهان که بیش از 60 هزار میلیارد تومان منابع دارد، مقایسه کنیم.

صادقلو خاطرنشان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی به صورت ملی ارزیابی انجام شده و هنوز ما ادعا داریم برخی شاخص‎هایی که در استان ارزیابی انجام شده، مورد توجه قرار نگرفته است.

وی تاکید کرد: کسب رتبه هفتم در بحث ارائه تسهیلات رونق و تولید براساس یک همت جمعی بوده و به این مفهوم نیست که مطالبات مردم و مقام معظم رهبری پاسخ داده شده است.

استاندار گلستان یادآور شد: از دست‎اندرکاران ستاد سفر و تسهیلات نورزی و مجموعه‌ای که در ایام نوروز و زمان تعطیلات به جای اینکه در کنار خانواده‎های خود باشند به خدمات‎رسانی به مسافران اقدام کردند، قدردانی ویژه‎ای دارم.

صادقلو با بیان اینکه روزی بیان کردیم که باید معبر بودن استان گلستان تبدیل به مقصد شود، تاکید کرد: آمارها بیانگر این است که ما رشد قابل توجه‎ای با وجود اینکه شرایط بد آب و هوایی را در ایام نوروزی داشتیم، رسیدیم.

وی به اهمیت انتخابات اشاره کرد و اظهار کرد: در یوم الله‌ها و انتخابات دنیا به ما توجه دارد و با دنیا حرف می‎زنیم و حضور در انتخابات آثار بین المللی و ملی دارد.

صادقلو افزود: همه تکلیف‎ها مطالبه مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است و درصدد این هستیم که مشارکت را در انتخابات بالا ببریم، چرا که آثار بین‌المللی دارد.

استاندار گلستان یادآور شد: شورا باید با انتخاب فرهیختگان و عاقلان جامعه شکل بگیرد و باید منشاء اثرگذاری باشد.

وی بیان داشت: در انتخاباتی که خیلی‎ها نگران بودند اطمینان را ایجاد کردیم و در استان گلستان 80.39 درصد مشارکت کردند و مردم باید صیانت از حقوقشان را لمس کنند.

استاندار گلستان با بیان اینکه نامزدهای انتخابات حق قول دادن ندارند، گفت: قول دادن کلک انتخاباتی است.

وی گفت: عصاره و مطالبه مردم در شعار سال از سوی مقام معظم رهبری دیده شده و این مهم وظیفه ما را سنگین‎تر کرده است.

استاندار گلستان گفت: اقتصاد مقاومتی 6 عنوان اساسی دارد که مشخص است و باید آن را یادآوری کنیم و پس از آن تولید و اشتغال مطرح است.

صادقلو با بیان اینکه ما قانون رفع موانع تولید را در کشور داریم، افزود: باید به مفاد این قانون توجه و اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه باید نگاه تصمیم ساز را از مهر قانون بگیریم، گفت: در مسیر رونق اقتصادی باید پنجره واحد در استان گلستان اتفاق بیفتد.

استاندار گلستان گفت: باید از ظرفیت دانشگاه‎ها و مراکز علمی و پژوهشی دانشگاه‎ها استفاده کنیم و به گونه‎ای عمل کنیم که مردم به سراغ دانشگاه‎ها بروند.

استاندار گلستان با بیان اینکه برخی پروژه‎ها 25 سال از عمرش می‎گذرد، افزود: باید ظرفیتی برای تکمیل پروژه‎های نیمه تمام ایجادکنیم.

صادقلو افزود: 57 هزار مسکن مهر را در استان گلستان به پایان رساندیم و بخش خصوصی آن باقی مانده است که باید در رویکرد سال 1396 مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار گلستان  با بیان اینکه در مصوبات سفر رئیس جمهور 121 پروژه داشتیم و 93 درصد آن به پایان رسیده، گفت: 120 پروژه از 121 پروژه را اقدام کردیم و باید تلاش کنیم که این پروژه‎ها با همت جمعی به اتمام برسد.

صادقلو با بیان اینکه امیدواریم منطقه آزاد استان گلستان با حمایت مجمع نمایندگان مجلس به نتیجه برسد، افزود: دولت وظیفه‎اش را انجام داده و مقرر شده در ماه‎های نخست امسال در مجلس مورد ارزیابی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو