گروه : سیاسی /

شناسه: 3620

28 فروردین 1403 17:03

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

اخبار کوتاه استان گلستان  بیش از ۲۹۰ هزار پرونده وارد محاکم قضایی استان گلستان شد

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: سال گذشته بیش از ۲۹۰ هزار پرونده وارد محاکم استان شد که در مقایسه با سال پیش از آن حدود ۲۰ هزار پرونده کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان در نخستین جلسه روسا و دادستان‌های سراسر استان اظهار داشت: هر چند دستگاه قضایی یک دستگاه پاسخگوست اما مطالبه‌گری هم یکی از وظایف قانونی این دستگاه است و باید امسال به صورت ویژه در دستور کار مسئولان قضایی حوزه‌های قضائی استان به ویژه دادستان‌ها قرارگیرد.

هاشمیان از روسا و دادستان‌ها، به ویژه دادستان‎ها خواست که مواظب باشند از مرز بی‌طرفی خارج نشوند و با پرهیز از تندروی و کند روی تکالیف و خواسته‌های حقوقی مردم را از دستگاه‌های اجرائی مانند محیط زیست، منابع طبیعی، امور و آب و فرمانداری‌ها مطالبه کنند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی گفت: اعضای ستادهای پیشگیری از جرائم انتخاباتی روزنه‌های تخلف را پیش‎بینی و با جدیت پیشگیری و برخورد کنند.

هاشمیان افزود: اطمینان از صیانت آرا، مردم را پای صندوق رای می‌کشاند و ما به عنوان دستگاه قضایی برای تحقق این امر در همه مراحل انتخابات از زمان ثبت نام، تبلیغات، روز برگزاری و پس از انتخابات، نظارت و به وظایف قانونی خود عمل می‌کنیم .

رئیس کل دادگستری گلستان به اولویت‌های کاری دستگاه قضایی استان در سال 96 هم اشاره کرد و گفت: با توجه به عملکرد خوب سال گذشته، امسال باید با تلاش و کار جهادی، همچنان رو به جلو حرکت کنیم .

هاشمیان به روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها هم توصیه کرد: دفتر کارشان به روی مردم باز باشد و با روی گشاده خواسته‎های حقوقی و قضایی مردم را بشنوند و رسیدگی کنند.

وی با تاکید بر این که مردم ولی نعمتان ما هستند، اظهار کرد: حضور پر رنگ روسا و دادستان‌ها در مساجد هم دسترسی مردم به آنان را آسان می‌کنند و هم فرصتی برای طرح پرسش‌ها حقوقی و قضایی مردم با مسئولان قضایی را فراهم می‌کند.

هاشمیان از قضات هم خواست: همچنان که سرعت رسیدگی به پرونده‌ها را مدنظر دارند، حواس‌شان به کیفیت آرای صادر شده هم باشد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان عملکرد دستگاه قضائی استان را نیز تشریح کرد و گفت: پارسال بیش از 290 هزار پرونده وارد محاکم استان شد که در مقایسه با سال پیش از آن حدود 20 هزار پرونده کاهش نشان می‌دهد.

به گفته وی، کاهش 10 هزار مانده پرونده‌ها، افزایش مختومه‌ها، کاهش جرائم مهم استان، کوتاه‌تر شدن مدت رسیدگی به پرونده‌ها، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و افزایش استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و کاهش 49 درصدی هزینه‌های پستی از دستاوردهای همکاران قضایی و اداری استان در سال گذشته بود.

هاشمیان از روسا و دادستان ها خواست که امسال هم با رفاقت و همدلی حوزه‌های کاری خود را مدیریت کنند و با حفظ استقلال دستگاه قضا، از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و شخصیت‌های تاثیرگذار هر شهرستان برای پیشبرد اهداف قوه قضاییه و پیشگیری از وقوع جرم استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: هر چند همچنان با کمبود جدی قاضی و کارمند در حوزه های قضایی استان مواجهیم اما سال گذشته با نگاه ویژه قوه قضاییه به استان ، تعدادی قاضی و کارمند به استان وارد شدند که توانست بخشی از بار را از دوش قضات محاکم استان بردارد.

کشف 117 کیلوگرم تریاک گرگان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از کشف 117 کیلوگرم تریاک در شهر گرگان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمصطفی حقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان اظهار داشت: در پی اخبار واصله مبنی بر حمل و توزیع مواد مخدر توسط فردی با خودروی 405، با اقدامات اطلاعاتی پلیس مواد مخدر استان مقدار قابل توجهی مواد مخدر تریاک کشف شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان افزود: در این رابطه یک نفر با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد و تحقیقات تکمیلی کماکان ادامه دارد.

کشف بیش از 3 هزار لیتر مشروب در حال ساخت

حجت الاسلام والمسلمین حقی بیان داشت: 3760 لیتر مشروب ناخالص، 80 لیتر خالص و دودستگاه تقطیر از یک کارگاه مشروب سازی در گرگان کشف و توقیف شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان اظهار داشت: از یک کارگاه مشروب سازی در گرگان 3760  لیتر مشروب در حال ساخت ، 80 لیتر خالص و دو دستگاه تقطیر کشف و توقیف شد.

وی افزود: در پی اقدامات پلیسی و دستور قضایی پس از کار اطلاعاتی  و عملیاتی این کارگاه ساخت شناسایی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان عنوان کرد: در این زمینه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده قضایی راهی زندان شده است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو