گروه : سیاسی /

شناسه: 3655

09 فروردین 1403 20:23

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان:  ۹۵.۲ درصد از نامزدهای انتخابات شوراها در گلستان تائید شدند

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان با بیان اینکه ۹۵.۲ درصد از نامزدهای شورای شهر و روستا استان گلستان تائید صلاحیت شدند، گفت: ۱.۵ درصد انصراف و ۳.۵ درصد از نامزدها رد صلاحیت شدند.

به گزارش قابوس نامه خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی‎اصغر طهماسبی ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران به آخرین وضعیت انتخابات شورا شهر و روستا استان گلستان اشاره کرد و اظهار داشت: 8 هزار و 484 نفر تعداد نامزدها در استان گلستان برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بوده که از این میزان 1.5 درصد انصراف دادند.

طهماسبی با بیان اینکه 95.2 درصد نامزدهای کرسی شورای شهر و روستا تائید صلاحیت و تنها 3.5 درصد رد صلاحیت شدند، افزود: 24 نفر در حوزه شهری رد صلاحیت شدند  و یک هزار و 426 نفر تایید صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه در بخش روستایی 7 هزارنفر در استان گلستان ثبت‌نام کردند، یادآور شد: 83 نفر از داوطلبان شورای اسلامی روستا در سطح استان گلستان انصراف دادند و 6 هزار و 655 نفر تائید صلاحیت شدند و 275 نفر یعنی 3.9 درصد ردصلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان اظهار داشت: از 25 تا 31 فروردین ماه تایید صلاحیت از سوی هیئت‎های نظارت بر انتخابات مشخص خواهد شد و پس از آن  کسانی که رد صلاحیت شدند می‎توانند اعتراض‎های خود را اعلام کنند.

طهماسبی گفت: از مجموع 19 فرآیند برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا 10 فرآیند را به پایان رساندیم.

وی بیان داشت: امروز پایان ثبت‌نام ریاست جمهوری است وپس از این زمان قانون‎‎گذار ثبت‎نام ریاست جمهوری را تمدید نخواهد کرد البته در نحوه ثبت‎نام یک سری نواقص قانونی وجود دارد که سبب شده از دختر 4 ساله تا پیرمرد 92 ساله در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‎نام کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان با بیان اینکه تنها رجال‎سیاسی برای ریاست جمهوری به عنوان یک شرط قید شده است، گفت: تاکنون برای ثبت‎نام ریاست جمهوری بیش از یک‌هزار نفر ثبت‎نشده بود اما در این دوره از انتخابات تا روز گذشته یک‌هزار و 80 نفر ثبت‎نام کرده بودند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو