گروه : سیاسی /

شناسه: 4837

31 فروردین 1403 23:53

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

بیانیه شورای هماهنگی در پی محکومیت کشتار مظلومانه مردم مسلمان میانمار

شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان گلستان با صدور بیانیه ای، فجایع خونبار و نسل کشی مسلمانان میانمار را به شدت محکوم کرد.

به گزارش قابوس نامه، در بیانیه شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان گلستان آمده است: سکوت جامعه جهانی و مقامات مدعی حفظ صلح در جهان مانند شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل و سایر ارگانهای بین المللی و منطقه ای در برابر صحنه‌های دلخراش و تکان دهنده شکنجه و کشتار و سوزاندن انسان‌های بی‌پناه و اجازه ندادن ارسال کمک ‌های بشر‌دوستانه بین‌المللی و همچنین سانسور رسانه‌ای، آرام و قرار وجدان‌های بیدار را از بین برده است.
روهینگیایی‌ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگالی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.
در روزهای اخیر، کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار شدت گرفته است و خشونت‌ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می آورد و اوج مظلومیت و بی ‌پناهی مسلمانان روهینگیایی را فریاد می زند.
این بیانیه فجایع خونبار و نسل کشی مسلمانان میانمار را به شدت محکوم کرده و می‌افزاید: فاجعه نسل کشی که امروز گریبان مردم مسلمان میانمار را گرفته است تنها به جهان اسلام تعلق ندارد بلکه به همه انسان‌های حق طلب مربوط می‌شود.
مردم بی‌دفاع و مظلوم میانمار به جرم اینکه مسلمان هستند به طرز ظالمانه و وقیحانه به خاک و خون کشیده شدند و امروز فاجعه میانمار تنها مسئله جهان اسلام نیست بلکه مسئله تمامی ملت‌های مسلمان جهان و بیدار دل است.
انتهاي پيام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو