گروه : سیاسی /

شناسه: 5895

10 فروردین 1403 15:33

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

استاندار گلستان: مدیران شخصا موضوعات کاری را از تهران پیگیر باشند/ مدیر هواشناسی گلستان تا گرفتن پاسخ مناسب از سازمان برنامه و بودجه به استان بازنگردد

استاندار گلستان گفت: مدیران استان باید برای پیگیری موضوعات شخصا به وزارتخانه یا سازمان برنامه و بودجه حضور یابند و پیگیر اعتبار یا امکانات برای استان باشند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس ، سید مناف هاشمی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: مدیران پس از استاندار باید پیگیر امور باشند و موضوعات را شخصا از مرکز پیگیری کنند، بنده نیز آماده هستم هر مکاتبه‌ای را پس از تایید معاونینم برای پیگیری، تایید و امضا کنم.

وی تاکید کرد: این پیگیری‌ها تاکنون در حوزه‌های اعتباری، تسهیلاتی، بودجه‌ای و حتی سرمایه‌‌گذاری در استان پاسخ داده و طبیعی است که در حوزه‌های دیگر نیز جواب مناسبی خواهید گرفت.

هاشمی با اشاره به گزارش مدیر کل هواشناسی استان در زمینه قول معاون وزیر و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر اختصاص 18 میلیارد تومان برای رادارهای هواشناسی، خطاب به وی اضافه کرد: تاکنون چند بار برای پیگیری این موضوع به سازمان برنامه و بودجه کشور مراجعه کرده‌اید و این موضوع را پیگیری کرده‌اید، این قول متعلق به معاون وزیر و رئیس این سازمان است و تنها خودش می‌تواند آن را لغو کند.

وی پس از دریافت پاسخ مدیر کل هواشناسی استان مبنی بر پیگیری موضوع از سمت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تاکید کرد: سپردن و ختم همه پیگیری‌ها به رئیس سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی در استان با توجه به حجم کارها صحیح نیست و به نتیجه نخواهد رسید، بلکه باید مدیر دستگاه استانی تا حصول نتیجه موضوع را شخصا از تهران پیگیری کند و تا کار انجام نشد به استان برنگردد.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: در بخش پیگیری‌ها و چانه‌زنی‌ها نه تنها در حوزه مدیرت بحران بلکه در همه بخش‌ها ضعیف هستیم که این موضوع ایجاب می‌کند، همه پیگیر موضوعات حوزه کاری خود باشند و مطمئن باشید هر جا پیگیری باشد به نتیجه می‌رسید.

هاشمی ادامه داد: در بخش مدیریت بحران باید خودمان را قوی کنیم تا دغدغه بحران وجود نداشته باشد، وگرنه تکرار مشکلات پیشین حتمی است و کار به گونه‌ای پیش می‌رود که حادثه به وجود می‌آید ومردم از ترس رهسپار خیابان‌ها شده و می‌گویند دولت به کمک ما نمی‌آید.

وی تصریح کرد: این روال معمول غلطی است که پس از حادثه جلسات مدیریت بحران تشکیل شود و همین موضوع موجب اختلال در تصممیاتی می‌شود که باید در این حوزه گرفته شود.

*تصمیمات مدیریت باید نباید نادیده گرفته شود/ همه با هم با بحران طبیعی مبارزه کنیم

هاشمی متذکر شد: ضعف بزرگ دیگری که در کشور در حوزه مدیریت بحران وجود دارد آن است که تصمیماتی را برای بخش‌هایی از کشور می‌گیریم اما بدان عمل نمی‌کنیم و اعتبارات مختص آن را در جای دیگر مصرف می‌کنیم که روند درستی نیست و موجب می‌شود برخی تصور کنند که برنامه‌ای در این بخش وجود ندارد.

وی یادآور شد: من همیشه راجع به جلسه مدیریت بحران این حس را دارم، که فکر می‌کنم هر لحظه ممکن است ما به سرنوشت استان‌هایی دچار شویم که دچار حادثه شده‌اند و همین نگاه هم ایجاب می‌کند که همیشه از آمادگی کامل برخوردار و به افزایش توانمندی دستگاه‌ها در این بخش توجه کنیم.

استاندار گلستان تصریح کرد: آمادگی در حوزه مدیریت بحران از معبر آموزش، برنامه‌ریزی، تقویت امکانات و فرهنگ‌سازی قالب دستیابی است تا کمترین خسارت را در این بخش محتمل شویم.

هاشمی با اشاره به حادثه‌خیزی استان بر حسب تجربه تاریخی عنوان کرد: با توجه به سابقه تاریخی وقوع سیلاب، زلزله و حریق در استان، نقاط حادثه‌خیر استان مشخص است و بر این اساس باید به شکل جدی فکر کنیم و وظایف خود برای تغییر شرایط انجام دهیم.

تصریح کرد: باید کاری کرد که ظرفیت موجود همین جلسه که بیش از 100 ظرفیت مدیریتی است بهره برد و به شکل اصولی با بحران مبارزه کنیم و برای به ثمر نشستن برنامه‌ دستگاه‌ها در بخش مدیریت بحران انتظار دارم که به شکل جدی پیگیر امور باشید.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو