گروه : سیاسی /

شناسه: 6153

09 فروردین 1403 16:38

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

زنان جامعه اسلامی نباید از "تفاله‌های غربی" الگوبرداری کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان گفت: باید بانوانی مانند حضرت زهرا (س) را به عنوان الگو به جامعه معرفی کنیم و در عین‌حال زنان جامعه هم نباید از تفاله‎هایی که در دنیای غرب ساخته شده است، تبعیت و الگو برداری کنند.



به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم ، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در کنگره منطقه‌ای بانوی آفتاب اظهار داشت: در دوران صدر اسلام زن جایگاه بسیار بدی در جامعه داشت و در آن زمان داشتن و تولد دختر را ننگ می‎دانستند و این شرایط در آن دوران تنها در جامعه اعراب نبود.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) اسوه و یکی از بهترین زنان بهشتی است و باید از سیره این بانوی بزرگ اسلام در جامعه استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: با آمدن اسلام در دورانی که زنان جایگاه نامناسبی در جامعه داشتند در طی مدت کمتر از 15 سال فرهنگ اسلام منجر به ارتقاء جایگاه زن شد.

وی تاکید کرد: تحول جایگاه زن در دوران پیامبر اکرم (ص) به‌گونه‎ای بود که شخصیتی مانند حضرت زهرا(س) بروز و ظهور کرد.

آیت‌الله نومفیدی گفت: با اسلام در طی مدت کوتاهی اینگونه جایگاه زن در جامعه اعتلا می‎یابد و این بیانگر آن است که اسلام جایگاه والایی داشته که منجر به این مهم شده است.

وی ادامه داد: ما باید بانوانی مانند حضرت زهرا(س) را به عنوان الگویی برای سایر بانوان در جامعه معرفی کنیم و نباید زنان و بانوان ما از تفاله‎هایی که در دنیای غرب ساخته شده است تبعیت و الگو برداری کنند.

آیت‌الله نورمفیدی تاکید کرد: اسلام این توان را دارد که در دورانی کوتاه انسان را به جایگاه والای خود برساند و ما باید به گونه‎ای عمل کنیم که اسلام واقعی را به جامعه بشناسانیم.

وی گفت: بانوان مسلمان زیادی در جامعه ما در طول تاریخ وجود داشتند که می‎توانند به عنوان الگو برای زنان مسلمان ما معرفی شوند وبا این تبعیت بانوان عاقبت و سرنوشت نیکویی برای خود و جامعه به ارمغان بیاورند.

انتهای پیام/ش

نویسنده :

نظرات
آرشیو