گروه : سیاسی /

شناسه: 6154

28 فروردین 1403 16:21

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

گلستان جزو استان‌های محروم کشور است

استاندار گلستان گفت: به‌رغم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیاد استان اما هنوز گلستان جزو استان‌های محروم کشور به‌شمار می‌رود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم از ، سیدمناف هاشمی ظهر امروز در جلسه تشکیل کمیته استانی مجمع استانداران کشور که با حضور رئیس و دبیر این مجمع، استانداران ادوار گذشته استان گلستان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهارداشت: استان گلستان با تاریخ 7 هزار ساله و اقوام مختلف و ایران کوچک از نظر اقلیم، دارای ظرفیت‌های زیادی برای توسعه در بخش‌های مختلف است.

وی افزود: مجموعه مدیریتی استان در مسیر انجام وظیفه و مسئولیت خود، به دنبال پیشرفت و توسعه گلستان است.

استاندار گلستان با تأکید بر ظرفیت‌های استان برای توسعه بیان داشت: این استان با داشتن ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و اتفاقات خوبی که افتاده هنوز جزو استان‌های محروم کشور به‌شمار می‌رود و در بحث بیکاری و موادمخدر و آسیب‌های اجتماعی با چالش‌های زیادی مواجه است.

وی با اشاره به وضعیت صنعت در استان هم گفت: گلستان 23 ناحیه صنعتی با یک‌هزار و 200 واحد صنعتی دارد که بخشی از آن نیمه فعال یا غیرفعال است.

هاشمی ادامه داد: امسال از 19 هزار و 400 شغلی که استان متعهد شده بود تاکنون 19 هزار و 200 شغل ایجاد شده که از این تعداد 17 هزار نفر بیمه شده اند.

وی گفت: همچنین در راستای اجرای طرح رونق تولید بیش از 650 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد که از این نظر رتبه نهم کشور را داریم.

رئیس مجمع استانداران کشور هم در این جلسه اظهارداشت: مجمع استانداران فرصت بسیار خوبی برای استفاده از تجارب این افراد است.

اسماعیل نجار با اشاره به مزیت‌های استان گلستان برای توسعه گفت: این استان با تولید 1.2 دهم میلیون تن گندم قطب امنیت‌غذایی کشور است که می شود این ظرفیت را افزایش داد.

وی افزود: این استان دروازه ورودی به آسیای میانه است که با وجود خط ریلی سراسری می‌تواند بیشتر از مزایای آن برخوردار شود.

نجار ادامه داد: گلستان با داشتن ظرفیت‌های همچون کشاورزی، باغبانی، ماهیان خاویاری و غیره بار سنگینی را برای امنیت‌غذایی کشور بر دوش دارد.

هم چنین حسین طاهری، دبیر مجمع استانداران کشور هم در این جلسه اظهارداشت: در سال 84 این مجمع تشکیل شد و تا به‌حال در مرکز و استان‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه کمیته استانی مجمع استانداران در 25 استان کشور تشکیل شده است، افزود: یکی از ارکان مجمع در استان‌ها تشکیل کمیته‌های استانی است که خود مجمع از ترکیب استانداران سراسر کشور است که در حال حاضر 23 عضو دارد.

طاهری خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل مجمع، استفاده از تجارب و پیشنهادات مدیران گذشته و انتقال آن به مدیران حال و آینده است.

انتهای پیام/ش

نویسنده :

نظرات
آرشیو