گروه : سیاسی /

شناسه: 7523

09 فروردین 1403 20:06

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فرمانده سپاه استان گلستان: تفکر بسیج، بن‌بست‎شکن است

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه تفکر بسیجی، بن‌بست‌شکن است،گفت: در هفته بسیج امسال بیش از ۸۵۰ برنامه در سرفصل‌های مختلف محرومیت‌زدایی، اقتصادمقاومتی، فعالیت‌های فرهنگی، علمی و پژوهشی و غیره در استان اجرا می‌شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم ، سردار حسین معروفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج اظهارداشت: بسیج یک سازمان نظامی نیست بلکه یک فرهنگ، آرمان و اراده است که در 39 سال گذشته منشا خیر و برکات زیادی برای انقلاب اسلامی بود.

فرمانده سپاه نینوا با بیان اینکه منطق بسیج بن‌بست شکن است، خاطرنشان کرد: فرهنگ بسیج برگرفته از مکتب وحی و ائمه اطهار (ع) و منطق آن برگرفته از قیام سیدالشهدا (ع) است. فرهنگ و تفکری که هرجا ورود کرده، بن‌بست ها را از بین برده است.

وی گفت: بسیج در زمان جنگ به خوبی نقش‌آفرینی کرد و سبب به نتیجه رسیدن این حرکت بزرگ شد. پس از آن و در زمان سازندگی، فعالیت در حوزه‌های فرهنگی، مقابله با ناهنجاری‌ها، محرومیت‌زدایی، اقتصادمقاومتی و استکبارستیزی و غیره بسیج عملکرد مطلوبی داشته است.

فرمانده سپاه نینوا استان با اشاره به شعار «بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت»، آن را به عنوان شعار محوری سی و نهمین سالگرد هفته بسیج اعلام کرد و گفت: در هفته بسیج امسال 850 برنامه در 8 سرفصل پیش‌بینی و اجرا می‌شود که از این تعداد 30 برنامه شاخص است.

وی ادامه داد: 29 آبان همزمان با نخستین روز هفته بسیج، با عنوان « بسیج، فرهنگ و مسجدمحوری» نامگذاری شده است. برای این روز برنامه‌های متنوعی از جمله خدمت 40 پزشک در 40 مسجد، نشست مشترک ستارگان مسجد و محراب، مانور فرهنگی 40 پایگاه منتخب بسیج و راه‌اندازی پویش مردمی "بسیج، کوبنده تحریم" پیش‌بینی شده است.

معروفی اجرای صبحگاه مشترک و اعزام 40 گروه جهادی به مناطق محروم را از برنامه‌های دومین روز هفته بسیج در استان اعلام کرد و گفت: در این روز 16 طرح عمرانی محرومیت‌زدایی بسیج در سراسر استان به صورت متمرکز افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود. در دومین روز از هفته بسیج اعزام 15 تیم بهداشتی درمانی به مناطق محروم در قالب طرح شهید رهنمون و همچنین برگزاری یادواره شهدای پایگاه مقاومت بسیج امیرالمومنین (ع) آزادشهر برنامه‌ریزی شده است.

وی « بسیج، اقتدار امنیتی و دفاعی» را محور برنامه‌های سومین روز از هفته بسیج برشمرد و بیان داشت: رزمایش عاشوراییان حضرت محمد رسول الله (ص) در علی‌آبادکتول و آزادشهر، همایش وحدت محمدی- انسجام فاطمی، عطرافشانی گلزار شهدای سراسر استان و همایش رسالت حقوقدانان در ترویج گفتمان انقلاب اسلامی برنامه‌هایی است که در این روز اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه نینوا استان به حضور حلقه‌های صالحین و سخنرانی فرماندهان نواحی در نمازجمعه سراسر استان در قالب برنامه‌های چهارمین روز از هفته بسیج که با عنوان « بسیج، معنویت و انتظار» مزین شده است، اشاره کرد و ادامه داد: در پنجمین روز از هفته بسیج امسال برگزاری همایش «‌خشکه‌کاری برنج، چالش‌ها و راهکارها»، همایش فرشتگان اقتدارآفرین و راه‌اندازی اجتماعات مردمی و کمپین حمایت از مردم مظلوم یمن برنامه‌ریزی شده است.

وی همایش تجلیل از بسیجیان نمونه قشر کارگری و برگزاری نشست‌های روشنگری را از برنامه‌های ششمین روز هفته بسیج اعلام کرد و گفت: در روزپایانی این هفته که تحت عنوان "‌بسیج، 40 سال افتخار" نامگذاری شده است؛ ششمین بیمارستان تخصصی صحرایی درمنطقه مرزی کرند افتتاح می‌شود.همچنین تجمع بزرگ و باشکوه بسیجیان با عنوان حماسه حضور و همچنین همایش تجلیل از خانواده‌های شهدای 5 آذر گرگان به عنوان روز ملی این شهر، از دیگر برنامه های این روز خواهدبود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو