گروه : فرهنگی /

شناسه: 2952

09 فروردین 1403 16:14

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان برگزار شد؛ نفرات برگزیده جشنواره سراسری نمایش خلاق ایثار در گلستان

جشنواره ملی نمایش کوتاه خلاق ایثار در استان گلستان با معرفی نفرات برگزیده از بین ۲۵۰ اثر که از ۱۳ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود، به کار خود پایان داد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گلستان ما، سامان خلیلیان، کامران شهلایی و بهرام تشکر داوران بخش نمایش خیابانی بودند که سامان خلیلیان از سوی هیئت داوری اسامی برگزیدگان این بخش را قرائت کرد.

در بخش موسیقی تئاتر خیابانی از سوی داوران هیچ اثری برگزیده نشد و در بخش طراحی فضا از محمدرضا کاویانی برای نمایش مرز عشق تقدیر شد.

در بخش بهترین بازیگر زن، ندا کلاگر برای بازی در نمایش مرز عشق تقدیر شد و تندیس بهترین بازیگر زن به فاطمه احمدی تعلق گرفت.

در بخش بهترین بازیگر مرد رسول انق برای نمایش لیاقت و عباس محمدی برای نمایش پوتین تقدیر شدند و تندیس بهترین بازیگر مرد به علیرضا پور محمد برای بازی در نمایش آلزایمر اعطا شد.

در بخش طراحی و ایده از ابوالقاسم مهدوی برای نمایش آلزایمر تقدیر شد و این بخش برگزیده ای نداشت.

از سوی هیئت داوران در بخش کارگردانی هیچ اثری انتخاب نشد.

سامان خلیلیان در پایان اعلام نتایج برگزیدگان بخش نمایش اظهار کرد: حضور این تعداد گروه نمایش خیابانی در جشنواره نشان از پتانسیل بالای تئاتر خیابانی دارد اما آنچه که به باید مورد توجه قرار گیرد بحث آموزش بوده که می تواند راه گشای پیشرفت علاقه مندان در این حوزه باشد.

اما در بخش نمایش صحنه ای شهرام کرمی، پیمان شریعتی و مهدی نصیری هیئت داوران این بخش را تشکیل می دادند.

در بخش موسیقی نمایش صحنه ای لوح تقدیر و جایزه نقدی به احمد جعفری برای نمایش آوای موج ها تعلق گرفت و امیر احمد زاده، میلاد صفری و محمد صفری برای نمایش آبی ترین آسمان زمین برگزیده این بخش و برنده تندیس این قسمت شدند.

در بخش طراحی صحنه از محمد قاسمی برای نمایش آبی ترین دریا و عمادالدین رجبلو برای نمایش دشمن خدا تقدیر شد و جایزه برگزیده به رضا پورتراب زاده برای نمایش (2+4-1) رسید.

در بخش بهترین بازیگر مرد مرتضی قربانی برای نمایش «افسانه و حماسه»، امین وحیدی پوربرای نمایش «دو مینو»، مالک آب سالان برای نمایش «با من به جهنم بیا»، حسین نادری برای نمایش «این یوسف» و حسن اسدی برای نمایش «این آخرین باره» تقدیر شدند.

در بخش بهترین بازیگران زن ملیکا البرزی و مارال سینه سپهر برای بازی در نمایش «دشمن خدا»، راضیه رفیع زاده برای نمایش «ونگاه خیره به پنجره»، دنیا رحیمی برای نمایش «حاشیه های سرد انتظار»، مهسا ایرنیان برای نمایش «هتل اچ» تقدیر شدند و تندیس بهترین بازیگر زن به پری بارانی برای بازی در نمایش «آبی ترین آسمان زمین» تعلق گرفت.

در بخش بهترین کارگردان عماد رجبلو برای نمایش «دشمن خدا» تقدیر شد و تندیس برگزیده این بخش به محمدقاسمی برای کارگردانی نمایش «آبی ترین آسمان زمین» تعلق گرفت.

در بخش نمایشنامه نویسی، سمیه مهری برای نمایش «این آخرین بار»، محمد قاسمی برای نمایش «آبی ترین آسمان زمین» تقدیر شدند و تندیس بهترین نمایشنامه به عماد رجبلو برای نمایش «دشمن خدا» اعطا شد.

در پایان مراسم اختتامیه نمایش «دشمن خدا» بهترین اثر این جشنواره انتخاب شد و مجوز اکران عمومی در تئاتر شهر تهران در سال 96 را کسب کرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو