گروه : فرهنگی /

شناسه: 3106

09 فروردین 1403 20:05

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مسئول کانون مساجد گلستان: بیش از یک میلیارد تومان اعتبار به کانون‌های مساجد گلستان اختصاص یافت

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی و هنری مساجد گلستان گفت: یک میلیارد و ۷۵ میلون و ۸۰۰ هزار تومان اعتبار برای کانون‌های مساجد استان گلستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسینم، مهدی بیکی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: امسال بیست و چهارمین سالروز تاسیس کانون فرهنگی و هنری مساجد را در پیش داریم.

وی تصریح کرد:  استان گلستان جزء 5 استان برتر کشور در ستاد عالی در موضوع اوقات فراغت بودیم.

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی و هنری مساجد گلستان ادامه داد: در جشنواره‎های نماز، سرود، تفسیر در کشور رتبه بدست آوردیم و 26 عنوان توانستیم امسال افتخار کسب کنیم.

بیکی با بیان اینکه یک میلیارد و 75 میلون و 800 هزار تومان اعتبار در خصوص کانون مساجد استان گلستان در نظر گرفته شده است، افزود: به نسبت کانون‎هایی که در سال گذشته 610 کانون بود این اعتبارات دیده شده است.

وی افزود: امسال 654 کانون مساجد در استان داریم و به نسبت این کانون‎ها اعتبار در سال آینده تخصیص داده می‎شود و یک میلیون و 100 هزار تومان برای تاسیس هر کانون مساجد اعتبار پرداخت می‎کنیم.

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی و هنری مساجد گلستان ابراز داشت: در حال حاضر در استان گلستان 43 هزار و 600 نفر عضو کانون مساجد استان گلستان هستند.

بیکی اظهار داشت: سیستم کانون‎های مساجد به صورت استاندارد طراحی شده و اگر بخواهیم به صورت فراگیر یک اداره کل جایی فعالیت کند هزینه زیادی را در پی خواهد داشت و این کانون مساجد بهترین راهی بود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استفاده بهینه از مساجد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هزینه اضافی به دوش دولت در کانون مساجد نداریم، افزود: جشنواره فیلم طنین بیش از 850 اثر دریافت کرد و این جشنواره را یکی از کانون‎ها در استان در 29 مردادماه اختتامیه‎ آن برگزار کرده بود.

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی و هنری مساجد گلستان با بیان اینکه مسابقات گوناگون در کانون مساجد برگزار می‎شود، افزود: هر ساله به مناسبت 18 اسفند که سالروز تاسیس کانون‎ها است برنامه‎ تجلیل برای کانون مساجد در استان در نظر می‎گیریم که با توجه به دیدار با رئیس جمهور، این برنامه در روز 21 اسفند ماه این مراسم برگزار خواهد شد و از 95 کانون برتر استان تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو