گروه : فرهنگی /

شناسه: 3663

06 اردیبهشت 1403 15:23

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

اخبار کوتاه استان گلستان  ۶ بنای تاریخی در استان گلستان مرمت می‌شود

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از مرمت ۶ اثر ارزشمند تاریخی در استان گلستان خبر داد.

به گزارش قابوس نامه  از تسنیم؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، محمد مهدی برهانی اظهار داشت: مرمت 6 بنای تاریخی و ارزشمند استان گلستان از دوره‌های تاریخی تیموری، صفوی، قاجار و پهلوی در شهرستان‌های گرگان، آق قلا و کردکوی  در فصل بهار انجام می شود.

وی افزود: مرمت بخشی از خانه فاطمی، بخشی از خانه میرشهیدی به منظور تغییر کاربری،پوشش کاخ آغا محمدخان در شهرستان گرگان، اجرای طاق به روی پایه‌های مکشوفه پل صفوی در شهرستان آق قلا، پوشش امامزاده روشن آباد در شهرستان کردکوی از محل اعتبارات ملی میراث فرهنگی انجام خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان افزود: همچنین ایجاد سرویس بهداشتی و افزایش فضای اداری - نمایشگاهی در ساختمان موزه باستان‌شناسی شهرستان گرگان نیز از این محل تامین و به بهره‌برداری می‌رسد.

سامانه سیستم یکپارچه حفاظت و بهره برداری از منابع آب در گلستان راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان از راه‌اندازی سیستم یکپارچه حفاظت و بهره برداری از منابع آب (ساماب) از ابتدای اردیبهشت در استان گلستان خبر داد.

به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، علی نظری اظهار کرد: این سیستم در راه اندازی کار مردم یک نیاز و ضرورت است، تا امور مربوط به مردم بدون معطلی انجام گیرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان، هدف از راه‌اندازی این سامانه را مدیریت منابع آب سطحی و زیرزمینی استان عنوان کرد و گفت: توسط این سامانه کلیه فعالیت های مربوط به حفاظت و بهره برداری منابع آب استان رصد می‌شود.

نظری کاهش مراجعات مردم و همچنین حل مشکلات مربوط به طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آبهای زیرزمینی را از دیگر اهداف راه اندازی این سیستم عنوان کرد و گفت: کلیه زیرساخت‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و ارتباطی موردنیاز برای سامانه، اعلامی از سوی دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران فراهم شده است.

 وی افزود: بانک اطلاعات مشترکین آبهای زیر زمینی در سامانه بارگذاری و ارائه خدمات به مشترکین آب های زیر زمینی از طریق سامانه ساماب عملیاتی شده است و تدقیق اطلاعات مشترکین آب های سطحی  نیز در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان افزود: اطلاع رسانی به مشترکان و متقاضیان از طریق ارسال پیامک، توزیع اطلاعیه در سطح روستاها و زیرنویس تلویزیونی در حال انجام است.

ارائه بیش از 253 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در کردکوی

به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای شهرستان کردکوی، مجید رمضانی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کردکوی با اعلام این خبر گفت :‏‏  در سال 1395 بیش از 253 هزار و 796 نفر- ساعت آموزش مهارتی در این  مرکز اجرا شد.‏

وی افزود: با توجه به اینکه این شهرستان 4 در صد از جمعیت کل استان را در بر می‌گیرد اما توانسته است  7 درصد از عملکرد کل استان را تحقق ببخشد.

رمضانی تصریح کرد:‏‏ این مرکز در سال گذشته در تحقق اهداف سازمان متبوع مندرج در اسناد بالادستی و اجرای دوره های آموزشی متناسب با نیاز بازار کار در حوزه‌های مختلف دانشگاه ،اصناف وصنایع، یگان‌های نظامی وانتظامی، روستائی وشهری اقدامات متنوعی را انجام داده است.‏

وی اظهار کرد: بکارگیری روش‌های نوین آموزشی ازجمله بازارمحور، استاد –شاگردی، طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی و  مشاغل خانگی می‌تواند رویکرد مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان جویای کار باشد.‏

رمضانی در پایان با ارائه عملکرد آموزش فنی وحرفه ای شهرستان کردکوی در بخش دولتی از آموزش 1222 نفر در قالب 253 هزار و 796 نفر- ساعت در 88 دوره آموزشی و 52 حرفه مختلف در حوزه‌های گوناگون مرکز خبر داد که 36 درصد از گروه‌های برخوردار را بانوان و 64 درصد را آقایان شامل می‌شوند و  6 درصد از این آموزش‌ها در بخش خدمات، 65 درصد در بخش صنعت ، 7 درصد در بخش فرهنگ و هنر و 22 درصد نیز در بخش کشاورزی بوده است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو