گروه : مذهبی /

شناسه: 1223

10 فروردین 1403 19:15

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

زندگینامه شهید تازه تفحص شده مینودشت شهید "محمود شهرکی"

پیکر مطهر شهید سروان محمود شهرکی پس از ۲۸ سال با آزمایش DNA شناسایی و امروز وارد زادگاهش استان گلستان می‌شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از "منوخبر" شهید محمود شهرکی، فرزند احمد، در تاریخ 22 تیرماه سال 67 در شهرستان مینودشت استان گلستان دیده به جهان گشود.

000000aaaajvjhv 1

وی دوران طفولیت را در خانواده‌ای مؤمن و متدین و دوستدار اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام سپری کرد.

این شهید والامقام از همان دوران کودکی مؤدب و باوقار بود و در میان خانواده از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار بود و به بزرگ‌ترهای خود علی الا خصوص پدر مادر احترام ویژه‌ای می‌گذاشت.

شهید شهرکی پس از گذراندن دوران طفولیت وقتی‌که به سن هفت‌سالگی پا نهاد برای کسب علم و دانش در مقطع ابتدایی شروع به تحصیل کرد و دوران ابتدایی خود را در مدرسه‌ی مینودشت سپری کرد و دوران راهنمایی را در مدرسه وشمگیر طی کرد.
شهید شهرکی پس از موفقیت در گذراندن دوران راهنمایی دوران متوسطه خود را نیز در مینودشت سپری کرد و موفق به اخذ دیپلم شد.

ایشان از وضعیت تحصیلی خوبی برخوردار بود و همیشه در خانه مشغول به مطالعه بود و به گشت‌وگذار در محیط بیرون از خانه علاقه‌ای نداشت و بیشتر اوقات خود را در خانه به کمک پدر و مادر گرامی‌شان می‌شتافت و علاوه بر مطالعه کتب درسی به مطالعه‌ی کتب مذهبی و دینی از قبیل رساله و قرآن می‌پرداخت.

شهید شهرکی دارای پنج خواهر و 3 برادر است و در یک محیط صمیمی خانوادگی پا به عرصه‌ی جوانی نهاد.

شهید شهرکی دوران تحصیل خود را به پایان رسانده بود و زمان اعزام به خدمت سربازی فرارسیده بود، تصمیم گرفت که در ارتش مشغول به کار شود.

ایشان برای طی این دوره به مشهد مقدس عزیمت کرد و در لشکر 77 خراسان پیروز خراسان مشغول به کار شد و پس از مدتی به اندیمشک اعزام شد.

این شهید والامقام فردی باگذشت و فداکار بود و ازآنجایی‌که از خانواده دور بود بیشتر درآمد خود را در آن زمان به پدر خود می‌داد تا پدرش دیگر کار نکند و با کهولت سن استراحت کند.

او فردی مؤمن و معتقد بود و در انجام فرایض دینی و مذهبی لحظه‌ای غافل نمی‌شد.

شهید شهرکی قبل از شهادتش تصمیم به ازدواج گرفته بود و می‌خواست با یکی از اقوام نزدیک خود ازدواج کند و منتظر این بود که حکم جدیدش را بگیرد و بعد به خواستگاری برود.

سرانجام این شهید بزرگوار پس از به‌جا گذاشتن رشادت‌ها و دلیری‌های بسیار در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در منطقه‌ی عملیاتی فکه در پل کرخه براثر اصابت گلوله دشمن بعثی و مزدور عراقی به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر پاک و مطهر این شهید بزرگوار مفقود شد.

پیکر مطهر این شهید والامقام توسط نیروهای تفحص پیدا و بنابراین بود که حدود یک ماه پیش به‌عنوان شهید گمنام دریکی از شهرستان‌های استان به خاک سپرده شود ولی این کار به تعویق افتاد تا از طریق آزمایش DNA پیکر این شهید بزرگوار شناسایی شود و بعد از گذشت 28 سال به آغوش پرمهر والدین چشم‌انتظارش بازگردد.

000000aaaajvjhv 2

نویسنده :

نظرات
آرشیو